מרצדס אושן-דרייב
העתיד של יצרנית מכוניות היוקרה משטוטגרט נראה ורוד מתמיד. לא פחות מ-20 דגמים חדשים או מחודשים צפויים להגיח לעולם בארבע השנים הקרובות, והרענון יכלול את כל הקטגוריות. תוכניות מרצדס מלמדות על מטרה להגיע לייצור מיליון וחצי מכוניות ב-2015. על כך יש להוסיף כ-200,000 סמארט וכמה מאות מייבאך. במרצדס מתכוונים ליטול בחזרה את ההובלה בשוק היוקרה מידי ב.מ.וו, ולשמור על טווח בטחון ביחס לאודי הנושפת בעורפה. הכיוון, כמו אצל לא מעט יצרניות רכב גדולות כיום, הוא "קטן". במרצדס שואפים להכפיל במהלך השנים הקרובות את המכירות בקטגוריות הקומפקטיות, שם מרצדס סובלת מחולשה מסורתית.
הנה כל מה שאנחנו יודעים על תוכניות מרצדס, אלו שלא בטוח שיספרו לכם עליהן בסוכנות הקרובה לביתכם:
מרצדס A קלאס: על תוכניות מרצדס לגבי ה-A קלאס העתידית כבר סיפרנו לכם ועיקרן הפיכת הקומפקטית למתחרה אטרקטיבית יותר לאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. עוד קודם לכן, באוקטובר הקרוב, יחל שיווקה של גרסה חשמלית שתכונה E-Cell. ה-A קלאס החדשה מתוכננת לקראת 2013.
מרצדס B קלאס: בנובמבר 2011 יוצע הדור הבא של המרצדס B קלאס. על בסיס ה-B קלאס הבאה יוצע בעתיד מיניוואן ואולי אף SUV קומפקטי, ככל הנראה תחת השם BLK.
מרצדס C קלאס: עד סוף שנה זו תציג מרצדס מתיחת פנים ל-C קלאס החשובה. במרץ 2011 מתעתדת להצטרף גרסת קופה (CLC או C קופה) להיצע. למעט שינויים ועדכונים קטנים פה ושם אמורה הסדרה להמשיך עד 2014, אז תושק C קלאס חדשה לגמרי, שעליה כבר סיפרנו לכם כאן.
מרצדס CL: בספטמבר תחל מכירתה של ה-CL המחודשת. הקונספט Ocean Drive, כך מסתמן, לא היה רק הפגנת יכולות ורעיון; התגובות החיוביות להן זכה שכנעו את קברניטי מרצדס לחשוב על קבריולה מפוארת. ה-CL תזכה לפיכך לגרסה פתוחה סופר-יוקרתית (וכנראה גם יקרה...), אך גרסת ארבע דלתות כמו במכונית התצוגה, לא תוצע. בטווח הרחוק יותר S-קלאס פתוחה עם ארבע דלתות אפשרית.
מרצדס CLS: מרצדס תחשוף בקרוב את ה-CLS החדשה, כנראה בתערוכת פאריז הקרובה. גרסת שוטינג-ברייק ייחודית צפויה לצאת לאור בתצורה סדרתית לקראת 2012.
מרצדס GLC: לקראת 2013 תושק עוד גרסת שטח על בסיס ה-C קלאס הנוכחית. רכב הפנאי הקומפקטי ימוצב בין ה-GLK ל-ML.
מרצדס ML: באמצע 2011 יושק ML חדש, גם עליו כבר סיפרנו לכם. עיקר החדשות: יהיה קומפקטי יותר, חסכוני ופחות מזהם לעומת הדגם הנוכחי. אך אל דאגה: גרסאות חזקות לא ייגרעו מההיצע.
מרצדס SLS: גרסת הרודסטר אמורה להגיע עד סוף 2011. גרסה חשמלית תוצע מסוף 2012 במהדורה מוגבלת.
מרצדס R קלאס: המיניוואן הגדול עבר לאחרונה מתיחת פנים ויימכר במהדורה המעודכנת החל ממאי הקרוב, עם עליית מחירים קלה. לא רלוונטי עבורנו.
מרצדס S קלאס: בעוד כשנתיים נראה S קלאס חדשה לגמרי. כפי שכבר סיפרנו לכם, ספינת הדגל הבאה של מרצדס תנסה לכבוש את פסגת הקטגוריה, ולשם כך תצמח במקצת בממדיה, תקבל עוד מחשוב וטכנולוגיה ותוצע בין היתר עם מגוון מנועים חסכוניים ונקיים.
מרצדס SL: בעוד כשנתיים (2012) תוצע SL חדשה. לא הרבה ידוע בשלב זה, למעט שהעיצוב יושפע מה-SLS. מנוע ה-V12 הבכיר בהיצע, לא יוצע בדור הבא.
מרצדס SLK: גם על הרודסטר הקטנה בעלת הגג הקשיח המתקפל סיפרנו לכם כבר בעבר. ההשקה מתוכננת לסוף 2011, וגם כאן מדובר בעיצוב ששואב הרבה השראה מה-SLS.