תערוכת המכוניות בז'נבה היא מוסד מאז 1905 ונערכת באופן שנתי (כמעט) קבוע בחודשים פברואר-מרץ. זו אחת משלושת התערוכות החשובות ביותר בלוח השנה המוטורי, ובשל מגפת הקורונה היא בוטלה בין השנים 2020 ל-2022.

כעת מודיע הגוף המארגן של כי גם התערוכה המתוכננת של 2023 לא תתקיים בשל "חוסר ודאות בכלכלה העולמית ובנוף הגיאופוליטי". מוריס טורטיני, נשיא הוועדה המארגנת של התערוכה, מסר כי "עשינו ככל שביכולתנו שהתערוכה תתקיים, אבל כרגע הסיכונים גוברים על ההזדמנויות". סנדרו מסקיטה, מנכ"ל התערוכה, הוסיף: "בזמנים הנוכחיים של חוסר ודאות, מותגי רכב רבים לא נמצאים בעמדה להשתתף בתערוכת רכב באירופה בחורף".   

העיתונאי הבריטי מארק טישו כתב בטור דעה בשבועון הבריטי 'אוטוקאר' שלדעתו התערוכה בז'נבה לא תחזור לעולם; לטענתו, כשהתבטלה התערוכה ב-2020 ברגע האחרון בשל הקורונה, הדרך בה ניהלו מארגני התערוכה את החזרי ההפסדים ליצרני הרכב הותיר טעם רע בפיהם.

בוטלה תערוכת ז'נבה 2023
צילום: Geneva international motor show

לדעתו, ההצהרה כי יצרנים רבים אינם בעמדה להשתתף בתערוכה אירופאית בחורף, היא דרך מכובסת להגיד שיצרנים רבים לא רוצים להשתתף ספציפית בתערוכה ז'נבה.

 כך או כך, כחלק מעסקה עם לשכת התיירות הקטארית נחתם ב-2021 הסכם שבנוסף לתערוכה השווייצרית השנתית, תיערך תערוכה דו-שנתית נלווית בדוחא בחודש נובמבר שתיקרא 'תערוכת הרכב הבינלאומית קטאר-ז'נבה' – ותהווה מעין חלק ב' של התערוכה השוויצרית. ב-2023, בשל ביטול חלק א' באירופה, תחליף למעשה התערוכה במזה"ת את התערוכה בז'נבה ותקבל משקל וחשיבות גדולה יותר.

בוטלה תערוכת ז'נבה 2023
צילום: מרצדס