קיה נירו - מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

ב-2016 נחשף קיה נירו, רכב כלאיים שפותח על פלטפורמה ייעודית של קבוצת יונדאי, עם גרסאות כלאיים עם או בלי אפשרות לטעינה ממקור חיצוני ואף חשמליות לחלוטין. זהו אותו בסיס שמשמש את יונדאי איוניק, ואולם בעוד יונדאי יצרה משפחתית קומפקטית בקיה בחרו ברכב פנאי. בסוף 2016, בפער של ימים ספורים, נחתו אצלנו שתי המכוניות וגם הגרסאות המחודשות מגיעות בתזמון דומה.
 
נראה שגם רוח השינוי דומה, הן בעדכון החיצוני ובשיפור פנים, והן בבידוד הרעשים. כמו האיוניק, גם הנירו עבר חלק מהעדכונים (למשל העברת מצבר ה-12 וולט מתא המטען למרכז הרכב) עוד לפני מתיחת הפנים. הנירו המצויד שבחנו (EX) עולה 145 אלף שקל, 1,000 יותר מרמת הבסיס (LX).
 
עיצוב ונראות
בניגוד לרוב דגמי קיה, עיצוב לא היה הצד החזק בנירו. רוכשי רכב פנאי מחפשים לרוב מראה בולט והנירו היה מופנם וצנוע מדי. קיה טיפלה בנושא בייחוד עם עדכון החזית: יחידות תאורה חדשות - חלקן במיקום שונה ובצורת "קובית הקרח" החביבה עליהם, וגם סבכה מודרנית יותר ופגוש עם דמוי מגן תחתי.
 
מאחור העדכון עדין יותר וגם שם פגוש חדש - כולל דמוי מגן גחון - ותאורת לד. גם חישוקי ה-"16 נאים מבעבר והפעם אינם לובשים כיסוי אווירודינמי, אלא נעזרים בחלקי פלסטיק שמסייעים לזרימת האוויר. השינויים אינם עצומים ועדיין אפקטיביים והרכב נראה אופנתי וספורטיבי יותר.
 
1626666


תא הנוסעים
גם סביבת הנהג עברה שינוי. היא עדין שחורה אך פחות קודרת, בעיקר בזכות רצועת פלסטיק בגוון "שחור פסנתר" ופתחי האוורור החדשים. מסך מולטימדיה חדש ("8 במקום "7) תורם אף הוא. זו מערכת שמותקנת על-ידי היצרנית אך עוברת התאמות לארץ. מתגי קיצור הדרך אינם נאים אבל נוחים לתפעול וקל להתרגל למערכת, גם אם במצבים מסוימים הצג מסנוור.
 
תאורת אווירה - שבניגוד לאיוניק משנה גוונים - אינה מורגשת מספיק. מנגד המעבר לבלם חנייה חשמלי במקום ברגל הוא שדרוג ראוי לציון.  
 
גם לוח המחוונים הדיגיטלי שופר, עם עיצוב נאה יותר אבל הנדסת אנוש לוקה בחסר - שפע התצוגות והמידע דוחק הצידה דברים חשובים, כמו מד המהירות, ומד הסל"ד (הלא כל-כך נחוץ) אינו קריא. במצב "ספורט" עיצוב מרכז המחוונים משתנה, כאשר מד הסל"ד עובר לאמצע במופע שאורך יותר מדי זמן. הוא עובר לסקאלה אדומה גדולה שתאורת יום אינה קריאה במיוחד. 
 
1626667


מה עוד? בקרת האקלים נראית מעט פשוטה אבל נוחה לתפעול ותא הכפפות אינו מואר. מושב הנהג המחודש נוח מבעבר ונראה טוב יותר בזכות ריפוד משולב עור (ברמת הגימור שבחנו). ועדיין, בסיס המושב מעט ארוך לנמוכים כמוני וחסרה אפשרות לכוון תמיכת גב תחתון. מאחור המרחב טוב לרגליים - גם תודות לרצפה שטוחה - ולראש. תא המטען גדול ונוח, אך כמו באיוניק מטעמי חסכון המדף לא מתרומם עם הדלת.
 
נוחות, התנהגות כביש
בקיה לא מדווחים על שינוי במערך המתלים אך לטעמנו התחושה מעט נוחה מבעבר. הנירו מתמודד באופן נאות עם מפגעי כביש בינוניים וגדולים, גם אם חספוס כביש מורגש מהרצוי. תחושה זו משתפרת בנסיעה בינעירונית. האופי נעים בשבילים מפולסים, פחות כשהם זרועי אבנים. רעשי הכביש בעיר נמוכים מבעבר אבל מתחזקים עם המהירות. רעשי הרוח מורגשים אבל אינם מוגזמים. 
 
להיגוי לרוב משקל הגיוני אך החופש במרכז קצת גדול מדי ויוצר תחושה שצריך להשגיח עליו. עם זאת הרכב צולח פניות באופן הולם, משנה כיוון היטב ואפילו מתנהג בצורה מהנה וצפויה. גם לבלמים ששופרו תחושה טובה מברכב כלאיים ממוצע.
 
1626665


חבילת הבטיחות טובה אך חסרה בגרסה המצוידת ניטור שטח מת. בקרת השיוט האדפטיבית שופרה והנירו יודע לעקוב אחרי הרכב מלפנים ולהתריע בעמידה כשהרכב מלפנים החל לנסוע - למקרה שנרדמתם בשמירה.
 
ביצועים
מתחת למכסה המנוע אין שינוי: כמו בעבר לנירו שילוב בין מנוע 1.6 ליטר (שעודכן עוד לפני מתיחת הפנים), ומנוע חשמלי. ההספק המשולב הוא 141 כ"ס והתיבה רובוטית כפולת-מצמד עם שישה הילוכים.
 
כבר בתחילת הדרך נראה שחטיבת הכוח מבודדת טוב מבעבר מבחינת רעש, ושכניסת מנוע הבנזין לפעולה מעודנת יותר. במהירויות נמוכות וביציאה מעמידה התחושה זריזה במפתיע (על הנייר - 11.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). עם זאת משהו מהפלפל אובד כשעולה המהירות, בייחוד במצב הניהוג הרגיל.
 
מצב "ספורט" מביא לתגובות חדות יותר מהמצערת וההגה ותורם לתחושה זריזה יותר. עם זאת לעיתים הוא גם "נתקע" בהילוך נמוך - כך שחסר מצב בין "חסכון" ל"ספורט". בנוסף יש תחושה שהמנוע מתאמץ לעיתים גם בשיוט, בגלל תדר מסוים שחודר את הבידוד המשופר או התיבה שנשארת בהילוך נמוך מדי (גם במצב רגיל). ייתכן שחלק מזה קשור לבחירת יחס העברה סופי קצר מזה שבאיוניק.

1626670

 
לנירו אפשרות לתפעול ידני (מהבורר בלבד), אך הצג מסמן לעיתים לא באיזה הילוך נמצאים אלא לאן לעבור. תצרוכת הדלק ביום מבחן מגוון עמדה על 15.5 ק"מ לליטר, אך בנסיעה רגועה יותר על 17.9 ולפרקים אפילו 22 ק"מ לליטר.
 
סיכום
השינוי שעבר קיה נירו אינו ענק, אבל הוא מורגש והופך אותו למושך מבעבר. המראה, מחולשות העבר, השתפר ותא הנוסעים הפך לנעים יותר משמעותית.
 
קיה עשתה פחות מיונדאי במקצה השיפורים (זה כנראה תלוי ברמת הגימור אותה בחרה כל יבואנית), והנירו עדיין יקר מהאיוניק המצוידת יותר. ועדיין הנירו מהווה חבילה טובה ונטולת פגמים מהותיים והעובדה שמדובר ברכב פנאי בפירוש משחקת לטובתו. 

קיה נירו 2020 החדש - חוות דעת מלאה.

*פורסם ב-10.12.19 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
144900
החל מ- 1,437 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3094
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
435
רוחב
180
גובה
154
משקל
1490
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
401
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1399
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1580
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
141
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
27
סל"ד למומנט מירבי
1000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
162
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
29.4
צריכת דלק - ממוצעת
27.0
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
23.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מערכת שחרור נעילת דלתות בשעת תאונה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
הגה כוח חשמלי מתכוונן לגובה ולעומק, בורר מצבי נהיגה, תא אחסון עילי למשקפיים + תאורת מפות, דוושות בגימור אלומיניום, בלם חניה רגלי, מראות חיצוניות מחוממות, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם קיה נירו
גרסה נירו 1.6 ל' היברידי, LX
מחיר 144900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 162
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 27.0
נפח תא מטען (ליטר) 401
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 28. ל9 תדחוף את הבודק קרינה שלך מעלי אקספרס ל...

    פיני 30 אפריל 2020, 09:48

  2. 8. הגה מנותק, אין בידוד רעשים ואיכות נמוכה

    זה מה שרמז הכתב בעדינות 10 דצמבר 2019, 18:51

  3. 7. אתי, עדיף שיחנקו מאוויר מזוהם?!

    נקודה למחשבה 10 דצמבר 2019, 16:04

  4. 6. כן קרינה, לא קרינה, כשיש ספק-אז אין ספק! אני לא הייתי מסכנת את הילדים שלי ברכב, לא הייתי קונה רכב היברידי.

    אתי 10 דצמבר 2019, 15:42

  5. 1. מחיר מוגזם בעליל

    משה 10 דצמבר 2019, 06:26