בתחילת 2018 נכנסה לתוקף תקנה המחייבת כל רכב חדש במערכות התרעה על אי שמירת מרחק ועל סטייה מנתיב. מדובר בבשורה חשובה, אך על מנת לעמוד בה מספיקה התקנה של מערכת שאינה מקורית.

אין ספק כי מערכת התרעה כזאת, המוצעת כיום בישראל על-ידי מספר יצרנים, מוסיפה רבות לבטיחות, וחשיבותה רבה – מכיוון שזו משפרת את רמת הבטיחות בדגמים שאינם כוללים מערכת מקורית של היצרן. הבעיה היא שמערכת התרעה שאיננה מקורית זוכה להטבת מס זהה לזו של מערכת מקורית – כך שנוצר מצב שבו אין תמריץ גדול ליבואנים לייבא דגם עם מערכת מקורית, וזה כבר לא טוב; מערכת שאינה מקורית לא רק שאינה מיטבית ככל שניתן בדגם נתון (מיקום המצלמה או התקן הרדאר), אלא שזו אינה משתלבת במערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית או תיקון סטייה. 

דגשים והערות
יחד עם זאת, ובלי קשר לחוק הישראלי, ישנם יבואנים המציעים מערכות בטיחות מתקדמות בדגמים המשווקים על ידם, גם מעבר למה שנדרש בחוק. לאור זאת, ומכיוון שאנחנו סבורים שלמערכות כאלה יש חשיבות רבה ביותר, החלטנו לבדוק אלו מערכות בטיחות מתקדמות מוצעות כיום בסוגים שונים של כלי רכב; אחרי שבדקנו מספר רב של סגמנטים – ממכוניות מיני ועד 7 מושבים – הגיע תורן של המשפחתיות הגדולות, הידועות גם כ"מכוניות מנהלים". 

מעבר לקיומן של מערכות הבטיחות המתקדמות, הבטיחות של כל דגם תלויה רבות גם בעמידות שלו בתאונה – דבר המקבל ביטוי במבחני ריסוק. לכן הבאנו גם את ציון הבטיחות שקיבל כל דגם במבחני הריסוק של יורו NCAP. יצוין כי מבחנים שנערכו עד 2015 מחמירים פחות מאלה החדשים יותר, ויש להתייחס לציונים אלה בהתאם. 

במקרים מסוימים, הדגם המיובא לישראל אינו כולל את כל אבזור הבטיחות שהיה ברכב שנבחן, לפעמים ללא מערכת כלשהי. במקרים אחרים, נבחנים דגמים מסוימים עם מערכות בטיחות המוצעת כחבילה, Safety Pack; במקרים כאלה מקבל הרכב שני ציונים, וחשוב לדעת איזו מבין שתי הגרסאות משווקת בארץ.

הרשימה מחולקת לארבע קבוצות א. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות מעל הנדרש בחוק; ב. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות, אך עדיין מחויבים בהתקנה מקומית של מערכת התרעה; ג. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות, המוצעות בתוספת תשלום; ד. דגמים ללא מערכות בטיחות מתקדמות כלל. 

הדגמים מסודרים בכל קבוצה לפי סדר א'-ב'. הסקירה כוללת את מערכות הבטיחות התקניות המקוריות, את הנוספות לפי גרסה/רמת גימור ואת ציוני המבחנים לפי יורו NCAP. 
___________________________________________________________________

א. דגמים עם מערכות בטיחות מעל לנדרש בחוק

אודי A4 – מ-235,500 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון
מערכות נוספות מרמת גימור 'אקזקיוטיב פלוס' (גרסת 1.4 ל' טורבו, מ-248,500 שקלים) – ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית; מרמת גימור 'לימיטד' (גרסת 2.0 ל' טורבו, מ-274,000 שקלים) גם עמעום אורות אוטומטי
מבחן בטיחות (2015, תקף רק לחלק מרמות הגימור) 5 כוכבים; מבוגרים 89%; ילדים 87%; הולכי רגל 75%; מערכות בטיחות 75%

הדגם הנוכחי של אודי A4 מוצע בישראל מדצמבר 2015. מפרט אבזור הבטיחות התקני אינו עשיר במיוחד, אך מספק בשביל להיות זכאי לדירוג הבטיחות האירופי – ומספיק בשביל לקבל פטור מהצורך בהתקנת מערכת התרעה מקומית.

עבור רוכשי A4 משומשת, נזכיר כי בשנתיים הראשונות (עד סוף 2017) לא כלל מפרט האבזור התקני אף לא מערכת בטיחות מתקדמת אחת, ואלו הוצעו רק ברמת הגימור הגבוהה דאז, 'לקשרי' (שגם כללה מפרט אבזור נחות מזה המוצע כיום, אך כזה שעדיין מספיק לזכאות לדירוג הריסוק). 

עוד נזכיר כי עד לאחרונה – אמצע 2018 – הוצע A4 ברמת גימור הבסיסית עם מערכת התרעה מקומית.

1600490


אודי A5 ספורטבק – מ-299,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון (תיקון – רק ב-1.4 ל' טורבו), ניטור שטחים מתים
מערכות נוספות מרמת גימור 'לקשרי' (מ-328,000 שקלים, עבור גרסת 1.4 ל' טורבו) – עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית; גרסת 2.0 ל' טורבו ברמת גימור זו (מ-380,000 שקלים) כוללת גם תיקון סטייה מנתיב
מבחן בטיחות (2015, מבוסס על ציוני A4, כמופיע מעלה) 5 כוכבים; מבוגרים 89%; ילדים 87%; הולכי רגל 75%; מערכות בטיחות 75%

אודי A5 ספורטבק היא גרסת קופה 4 דלתות על בסיס A4 – ומבחינת יורו NCAP, ציוני הריסוק של שני הדגמים זהה. מפרט הבטיחות התקני של A5 ספורטבק מצומצם ביחס למחיר, ונחות משל A4 באותה רמת מחיר.

יודגש כי הדגם הנוכחי של A5 ספורטבק מוצע בישראל, מאז סוף אפריל 2017, עם מערכות בטיחות מתקדמות בכל הגרסאות/רמות הגימור – אולם מערכות התרעת סטייה מנתיב ותיקון נוספו רק באמצע 2018.

1600478


אופל אינסיגניה – מ-170,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון
מערכות נוספות מרמת גימור 'אינוביישן' (מ-190,000 שקלים) בקרת שיוט אדפטיבית; מרמת גימור 'פרמיום' (מ-210,000 שקלים) עמעום אורות אוטומטי, זיהוי שלטי מהירות, ניטור שטחים מתים, צילום היקפי 360 מעלות
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 85%; הולכי רגל 78%; מערכות בטיחות 69%

הדור הנוכחי של אופל אינסיגניה, שהושק בישראל בדצמבר 2017, הוא אחד מחמשת הדגמים המובילים ברמת הבטיחות שלהם בסקירה זו. דירוג מבחן הבטיחות תקף לכל רמות הגימור של הדגם. 

1600475


אלפא רומיאו ג'וליה – מ-253,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב
מערכות נוספות מרמת גימור 'ולוצ'ה' (מ-385,000 שקלים) גם עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים; בגרסת 'עלה תלתן ירוק' עם תיבה אוטומטית (מ-700,000 שקלים) גם בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2016) 5 כוכבים; מבוגרים 98%; ילדים 81%; הולכי רגל 69%; מערכות בטיחות 60%

אלפא רומיאו ג'וליה, שהושקה בישראל בספטמבר 2016, היא המכונית בעלת כושר ההגנה הטוב ביותר על מבוגרים מבין הדגמים ברשימה זו – ומהגבוהים בכלל אי פעם במבחני הריסוק (מקבילה רק לוולוו XC60) – וחבל רק שהשאר אינו מרשים באותו אופן. בכל מקרה, דירוג מבחן הבטיחות תקף בכל רמות הגימור של הדגם. ​

1600396


ב.מ.וו סדרה 3 – מ-230,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב
מערכות נוספות בגרסה ההיברידית, מרמת גימור 'אקסקלוסיב' (מ-295,000 שקלים) גם ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית; מרמת גימור 'אינדיבידואל' (מ-325,000 שקלים)  גם צילום היקפי 360 מעלות
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 95%; ילדים 84%; הולכי רגל 78%; מערכות בטיחות 86%

הדור השישי (F30) של ב.מ.וו סדרה 3 כבר וותיק ועומד בפני החלפה (דור חדש, G20, צפוי להיחשף בתערוכת פריז הקרובה). עם זאת, גם הדגם הנוכחי מצויד במערכות בטיחות מתקדמות – מערכות המוצעות בה מאז התחלת שיווק הדגם המעודכן באוקטובר 2015. לגרסה ההיברידית (בישראל מנובמבר 2016) אבזור בטיחות עשיר יותר.

בכל מקרה, דירוג הבטיחות של יורו NCAP מבוסס על מבחן בתקן ישן ומחמיר פחות, ואין התחשבות כלל במערכות הבטיחות המתקדמות.

1600496


ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה – מ-374,500 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2012, מבוסס על ציוני סדרה 3) 5 כוכבים; מבוגרים 95%; ילדים 84%; הולכי רגל 78%; מערכות בטיחות 86%

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה זו גרסת קופה-ארבע-דלתות המבוססת על סדרה 3. מפרט מערכות הבטיחות צנוע ולא תואם את תג המחיר – במיוחד כשמדובר בדגם היקר ביותר ברשימה. מערכות הבטיחות המתקדמות נוספו בדגם המעודכן, שמוצע בישראל מספטמבר 2017.

בשונה מסדרה 3, דגם חדש של סדרה 4 לא צפוי בזמן הקרוב.

1600499


וולוו S60 – מ-196,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי שלטי מהירות
מערכות נוספות מרמת גימור 'ביזנס פלוס' (מ-255,000 שקלים, רק בגרסת 245 כ"ס) גם ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 94%; ילדים 82%; הולכי רגל 64%; מערכות בטיחות 100%

הדגם הנוכחי של וולוו S60 כבר וותיק מאוד (2009), ודגם חדש – שהוצג בחודש יוני האחרון – יוצע בישראל בתחילת 2019. 

למרות גילו, הדגם הנוכחי מוצע עוד מראשית מימיו בישראל (נובמבר 2010) עם מערכות בטיחות מתקדמות (בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית; רק מרמת גימור 'אקסטרים' שהוצעה בזמנו). מפרט הבטיחות הנוכחי מעודכן ומורחב ביחס לדגם המקורי, ומוצע עם הדגם בישראל ממרץ 2014.

1600501


טויוטה אוונסיס – מ-147,500 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי שלטי מהירות
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 85%; הולכי רגל 78%; מערכות בטיחות 81%

ההפתעה החיובית בסקירה. למרות שמדובר בדגם הוותיק ביותר ברשימה והזול ביותר – היחיד מתחת ל-150,000 שקלים – הדור הנוכחי (שלישי) של טויוטה אוונסיס נמצא בראש רשימת הדגמים הבטיחותיים מסוגו. כל הציונים ברמה טובה (גם בלי להצטיין באף תחום) והאבזור הבטיחותי – המוצע עם הדגם בישראל מדצמבר 2016 – נדיב, בוודאי ביחס למחיר.​

1600472


טויוטה קאמרי – מ-175,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית; דרך אוטומקס - גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה (אינה משווקת באירופה)

הדור החדש של טויוטה קאמרי מוצע בישראל מנובמבר 2017 דרך היבואן המקביל אוטומקס, ומאפריל 2018 גם דרך היבואן הרשמי יוניון מוטורס.
 
חשוב להדגיש כי כל אחד מהיבואנים מציע את הדגם עם רמות גימור שונות (LE ו-XLE דרך יוניון מוטורס, SE דרך אוטומקס), הנבדלות גם במפרט הבטיחותי – כאשר מפרט האבזור דרך היבואן המקביל עשיר יותר ביחס לזה של היבואן הרשמי.

*עדכון בשונה מכפי שנכתב במקור, טויוטה קאמרי המוצעת באוטומקס מגיעה עם אבזור עשיר ביחס לקאמרי שמוצעת דרך יוניון מוטורס - כולל אפילו ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

1600498


יגואר XE – מ-295,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 82%; הולכי רגל 81%; מערכות בטיחות 82%

ליגואר XE ציון גבוה מאוד בהגנה על מבוגרים – אך מפרט מערכות הבטיחות, ביחס למקובל כיום, דל למדי.​

1600484


יונדאי סונטה – מ-165,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ,התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות מרמת גימור 'לימיטד' (מ-180,000 שקלים) גם תאורה עוקבת פנייה
מבחן בטיחות טרם נבחנה (אינה משווקת באירופה)

הדגם המעודכן של יונדאי סונטה מוצע בישראל מנובמבר 2017, ובשונה מהדגם שלפני העדכון – מערכות הבטיחות המתקדמות מוצעות הפעם באופן תקני.​

1600491


לקסוס IS – מ-229,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי שלטי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 91%; ילדים 85%; הולכי רגל 80%; מערכות בטיחות 66%

הדגם הנוכחי של לקסוס IS אינו צעיר (2012), ולמרות זאת – מפרט אבזור הבטיחות התקני שלו נרחב למדי. עם זאת, חשוב לשים לב כי מערכות הבטיחות המתקדמות מוצעות רק בדגם המעודכן, ששיווקו בישראל החל בדצמבר 2017.​

1600481


מרצדס C קלאס – מ-328,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2014) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 84%; הולכי רגל 77%; מערכות בטיחות 70%

מרצדס C קלאס מוצעת עם מפרט אבזור בטיחות נדיב. עם זאת, מפרט האבזור המוזכר מתייחס רק לגרסה ההיברידית ולגרסת C63s AMG – למעשה, הגרסאות היחידות שמשווקות בשלב זה.

עד לא מזמן הוצעו גם גרסאות בסיסיות יותר (מנועים/רמות גימור) עם מפרט בטיחות צנוע יותר – אך עדיין מספיק עבור דירוג הבטיחות האירופי – שכלל בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק וניטור שטחים מתים. בתוספת תשלום (במסגרת רמת גימור 'לקשרי ליין') ניתן היה לקבל גם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת סטייה מנתיב ותיקון.

1600476


סקודה סופרב – מ-167,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות מרמת גימור 'סטייל' (מ-192,000 שקלים) גם תאורה עוקבת פנייה; מרמת גימור 'אקסקלוסיב' (מ-215,000 שקלים) גם ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 86%; ילדים 86%; הולכי רגל 71%; מערכות בטיחות 76%

מאז דצמבר 2017 מוצעת סקודה סופרב עם מפרט אבזור בטיחות משופר, שלפני כן היה מנת חלקן של רמות הגימור הגבוהות (בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים/התרעה על תנועה חוצה מאחור); נוספה גם מערכת התרעת סטייה מנתיב ותיקון, שבכלל לא הייתה בסופרב עד 2018.

עם זאת, יש להדגיש כי עד אמצע 2018, שתי רמות הגימור הבסיסיות ('אמבישן' ו'סטייל') לא תמיד הוצעו עם ניטור שטחים מתים/התרעה על תנועה חוצה מאחור – עד אותו הזמן שווק מלאי מעורב שחלקו מוצע עם שתי המערכות הנ"ל, וחלקו בלעדיהן.

עם זאת, גם עם המפרט הישן יותר – שכלל רק בלימת חירום אוטונומית והתרעה על אי-שמירת מרחק – סופרב הייתה זכאית לדירוג הבטיחות של יורו NCAP. 

1600477


קאדילק ATS – מ-270,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות מרמת גימור 'פרמיום' (מ-310,000 שקל) גם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות טרם נבחנה (אינה משווקת באירופה)

קאדילק ATS מוצעת עם בלימה אוטונומית רק ברמת הגימור הגבוהה והיקרה יחסית. היינו מצפים שגם רמת הגימור הנמוכה, שמחירה אינו זול, תוצע אף היא עם מערכת בטיחות כה חשובה ואלמנטרית. עם זאת, גם המפרט הבסיסי מונע את הצורך בהתקנת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.​

1600473


קיה אופטימה – מ-165,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות מרמת גימור 'פרמיום' (מ-175,000 שקלים) גם ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות (2015, תקף רק לגרסה ההיברידית) 5 כוכבים; מבוגרים 89%; ילדים 86%; הולכי רגל 67%; מערכות בטיחות 71%

הדור הנוכחי והרביעי של קיה אופטימה משווק בישראל מתחילת 2016. עם זאת, מערכות בטיחות נוספו למפרט רק בגרסה ההיברידית, ששיווקה בישראל החל מנובמבר 2017. 

במבחן הריסוק האירופי נבחנה אופטימה, בין השאר, עם מערכת לזיהוי שלטי מהירות, שאינה מוצעת בישראל. מפרט האבזור המקומי של אופטימה (רק בגרסה ההיברידית) עשיר בהרבה מהמפרט עמו נבחנה.

1600493

___________________________________________________________________

ב. דגמים עם מערכות מתקדמות, החייבים גם במערכת התרעה

מאזדה 6 – מ-168,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל
מערכות נוספות מרמת גימור 'פרמיום' (מ-186,000 שקלים) גם התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור; מרמת גימור 'פרמיום פלוס' (מ-196,000 שקל) גם תיקון סטייה מנתיב
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 77%; הולכי רגל 66%; מערכות בטיחות 81%

על אף שהדור הנוכחי של מאזדה 6 כבר וותיק (2012) וכבר הוחלף בחו"ל, לדגם הנוכחי עדיין יש מה להציע ברמת מפרט הבטיחות. אמנם רמת הגימור הבסיסית ('לקשרי') כוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית בלבד – מה שמצריך התקנה מקומית של מערכת התרעה – אולם רמות הגימור הגבוהות והיקרות יותר כוללות היצע עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, ופטורות מהצורך במערכת ההתרעה המקומית.​

1600503


ניסאן מקסימה – מ-240,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה (אינה משווקת באירופה)

המשפחתית הגדולה והיקרה, ניסאן מקסימה, ששיווקה החל ביולי 2016, מוצעת בישראל עם מפרט אביזרי בטיחות מכובד – אם כי מדובר במפרט מעודכן רק מ-2018. למרות זאת, יש צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית, בשל היעדר התרעת סטייה מנתיב.

1600489

___________________________________________________________________

ג. דגמים ללא מערכות בטיחות המוצעות באופן תקני

אינפיניטי Q50 – מ-269,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות מרמת גימור 'ספורט טק' (מ-299,000 שקלים) בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, צילום היקפי עם זיהוי עצמים נעים, פנסים עוקבי פנייה
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 86%; ילדים 85%; הולכי רגל 67%; מערכות בטיחות 81%

למרות שאינפיניטי Q50 היא אחת המכוניות היקרות מסוגה, ברמת הגימור הבסיסית שלה אין כלל מערכות בטיחות מתקדמות.

לפי מבחן הריסוק המקורי, Q50 אמנם זכאית לציון של 5 כוכבים גם בלי המערכות – אולם מדובר במבחן שנערך לפי תקן שלא דרש מערכות כאלה (והחמיר פחות גם בתחום הריסוק). העובדה שרמת הגימור הבסיסית מאלצת התקנה של מערכת התרעה בהתקנה מקומית, לא מוסיפה.

1600485


סובארו B4 – מ-160,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות מרמת גימור 'פרמיום' (מ-175,000 שקלים) גם עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות (2014, לא תקף בישראל) 5 כוכבים; מבוגרים 85%; ילדים 87%; הולכי רגל 70%; מערכות בטיחות 73%

המשפחתית הגדולה המוצעת בישראל ממרץ 2015, מוצעת עם מעט אבזור בטיחות מתקדם – וגם זה רק ברמת הגימור הגבוהה והלא-זולה. גם כאן, כמו בחלק מהדגמים האחרים ברשימה, האפשרות למערכות בטיחות מתקדמות קיימת בחו"ל – אבל אלה אינן מוצעות כאן. עם אותן המערכות נבחנה סובארו B4 במבחני הריסוק האירופיים, וחסרונן מבטל את דירוג הבטיחות האירופי החשוב. יתרה מזאת, בכל רמות הגימור נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

1600504


שברולט אימפלה – מ-230,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות מרמת גימור 'פרמייר' (מ-260,000 שקלים) גם התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות טרם נבחנה (אינה משווקת באירופה)

בדומה למספר דגמים ברשימה, גם שברולט אימפלה מאכזבת בכל הנוגע למצאי מערכות הבטיחות המתקדמות. עם זאת, כאן לא מדובר בחיסכון מכוון מצד היבואן, אלא מצד היצרן – גם בחו"ל חסרה מערכת בלימת חירום אוטונומית, למשל. כל שאר המערכות שכן מוצעות שם מוצעות גם אצלנו. 

ברמת הגימור הבסיסית נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית, אך ברמת הגימור היקרה והמאובזרת לא נדרשת התקנה מקומית.

1600500


שברולט מאליבו – מ-160,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות מרמת גימור 'LT לקשרי' (מ-185,000 שקלים) גם בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות טרם נבחנה (אינה משווקת באירופה)

גם שברולט מאליבו שייכת לאותה קבוצת דגמים שמאלצת את הרוכש להוסיף הרבה כסף בשביל לקבל בטיחות משופרת, ומה שהיה קביל לפני מספר שנים אינו כזה היום.

עם זאת, מבחר מערכות הבטיחות המתווספות נדיב, וברמת הגימור הגבוהה לא נדרשת התקנה מקומית של מערכת התרעה (בשונה מהשתיים הזולות יותר). 

1600488

___________________________________________________________________

ד. דגמים ללא מערכות בטיחות

ניסאן אלטימה – מ-165,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה (אינה משווקת באירופה)

ניסאן אלטימה משווקת בחו"ל עם בלימת חירום אוטונומית והתרעה על אי שמירת מרחק, אבל אלה אינן מוצעות בישראל. יצוין כי למרות שמערכות בטיחות כאלה חסרות לגמרי, מחיר הדגם דומה לזה של דגמים מקבילים שיש להם מפרט בטיחות עדכני ועשיר.

1600487


פולקסווגן פאסאט – מ-175,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2014, לא תקף בישראל) 5 כוכבים; מבוגרים 85%; ילדים 66%; הולכי רגל 69%; מערכות בטיחות 76%

פולקסווגן פאסאט, משפחתית גדולה שיש לה מעמד יוקרתי ביחס לרוב הדגמים בקטגוריה, מוצעת בישראל ללא מערכות בטיחות מתקדמות בכלל – למרות שמערכות כאלו מוצעות בחו"ל. מערכות אלו אינן מוצעות בישראל אפילו בתוספת תשלום.

מצ'מפיון מוטורס, היבואנית, נמסר כי פאסאט עם מערכות כאלו תוצע בישראל באמצע 2019.

1600495

___________________________________________________________________

דגמים שעתידים להגיע בחודשים הקרובים; מפרטי אבזור הבטיחות לא ידועים בשלב זה

וולוו S60
מבחן בטיחות טרם נבחנה
תחילת השיווק בישראל תחילת 2019
הערות דור חדש לחלוטין. מערכות הבטיחות המתקדמות תהיינה מספיק מתוחכמות על מנת לשמור על הרכב במרכז הנתיב גם בעיקולים, זאת בנוסף ליכולת תפקוד עד 130 קמ"ש.

1600502


מאזדה 6
מבחן בטיחות טרם נבחנה
תחילת השיווק בישראל סוף 2018
הערות מתיחת פנים מאסיבית לדור הנוכחי.

1600486


ניסאן אלטימה
מבחן בטיחות טרם נבחנה
תחילת השיווק בישראל לא ידוע
הערות דור חדש לחלוטין למשפחתית הגדולה.בהיבט הבטיחות, צפוי מבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות.

1600492


סובארו B4
תחילת השיווק בישראל סוף 2018
הערות דגם מעודכן. בהיבט הבטיחותי, צפוי להיות מוצע מערך הבטיחות 'אייסייט', המוכר מ-XV.

1600494


מרצדס C קלאס
תחילת השיווק בישראל תוך חודשיים (אוקטובר 2018)
הערות דגם מעודכן. בהיבט הבטיחותי צפוי שדרוג של המפרט, כולל התאמה של מהירות הנסיעה לפי תוואי הדרך (האטה בכניסה לצומת או כיכר, והאצה לאחר מכן).

1600505


פיג'ו 508
מבחן בטיחות טרם נבחנה
תחילת השיווק בישראל תחילת 2019
הערות דור חדש לחלוטין למשפחתית הגדולה. צפוי מבחר גדול של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל יכולת עבודה בתנאי חשיכה (באמצעות אינפרה-אדום).

1600497


שברולט מאליבו
תחילת השיווק בישראל תחילת 2019
הערות דגם מעודכן. בהיבט הבטיחותי לא צפויים שינויים.

1600483