יצרנית מכוניות הספורט הבריטית מקלארן חשפה דגם חדש: 765LT. המכונית, שמצטרפת לסדרת הזנב הארוך (ומכאן ה-LT בשמה - Longtail), תציע הספק מרשים של 765 כ"ס ומהירות מרבית של 330 קמ"ש.

ה-765LT מבוססת על סדרת ה-700, שבבסיסה ה-720S ונקראת גם "סדרת העל" (Super Series) של היצרנית. עם המרכב הארוך, שמיועד לשיפור יציבות במהירויות גבוהות, אורכה 460 ס"מ, שישה יותר מה-720S. בסיס הגלגלים זהה (267 ס"מ), גם הרוחב (193 ס"מ) ואילו הגובה עומד על 116 ס"מ (ארבעה פחות). 

המכונית החדשה מציגה משקל עצמי של 1,339 ק"ג, קל ב-80 מה-720S. תודות למנוע V8 טווין-טורבו מרכזי-אחורי בנפח 4.0 ליטר, היא מפיקה 765 כ"ס ב-7,500 סל"ד (45 יותר מה-720S) ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ ב-5,500 סל"ד. ביחס למשקל היבש (1,229 ק"ג בלי נוזלים) היא מציגה 622 כ"ס לטון, נתון מרשים גם למכונית מסוגה.



ה-765LT מצוידת בתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים ושודרגה לטובת תגובות מהירות ב-15% מזו המוצעת בדגמי 700 אחרים. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות, ל-200 בתוך 7.2 שניות ולמהירות מרבית של 330 קמ"ש. האצה מעמידה לרבע מייל (כ-400 מטר) אורכת פחות מ-10 שניות, כך לפי מקלארן.

1631216
צילום: מקלארן

תודות לשימוש בבלמים קרמיים גדולים (390 מ"מ עם שש בוכנות מלפנים ו-380 מ"מ עם ארבע בוכנות מאחור), מקלארן 765LT מסוגלת לבלום מ-200 קמ"ש בתוך פחות מ-110 מטר ומ-100 קמ"ש בתוך 29.5 מטר בלבד.

1631231
צילום: מקלארן

המכונית החדשה זכתה גם למערכת פליטה ייעודית, עם ארבעה פתחי מפלט, שיוצרה מטיטניום וקלה ב-40% ממערכת ברזל מקבילה. מקלארן מבטיחה גם צליל רועש ומלהיב במיוחד. ל-765LT גם נוספו חלקי מרכב שונים מסיבי פחמן לשיפור האווירודינמיות - בהם פגושים שונים, רצפת מרכב, חצאיות, מסיטי רוח וכנף אחורית אקטיבית.

1631229
צילום: מקלארן

מקלארן תחל בשיווק ה-765LT מספטמבר הקרוב. מחיר המכונית לא פורסם, והיא תוצע במהדורה מוגבלת של 765 יחידות. לפי שעה לא ידוע על תוכנית לשיווק סדרתי בישראל של דגמי מקלארן בכלל, וה-765LT בפרט.