תערוכת פרנקפורט 2013פריז היא עיר האורות, לז'נבה הילה זוהרת ופרנקפורט היא שונה. כתיירים, אין באמת תירוץ טוב להגיע אליה בזמן התערוכה אם אינכם מתכוונים להקדיש זמן למרכז הירידים. וכשאנחנו אומרים להקדיש – אנחנו מתכוונים לכך. כי בניגוד לז'נבה, שם אפילו הפסקה בין הטיסות יכולה לייצר ביקור, פרנקפורט פשוט ענקית ודורשת זמן רב. זה לא קשור לדרכי ההגעה מהשדה שהינן קלות ביותר, אלא פשוט לגודלה הפיזי של התערוכה. כניסה לשעה הינה בזבוז של זמן וכסף. כאן אנחנו מדברים בימים. עם 1,012 מציגים מ-32 מדינות ו-235,000 מטרים רבועים, פרנקפורט היא בפירוש תערוכת המכוניות הגדולה בעולם.

למבקרים בתערוכה נציע, מיד עם הנחיתה, לעזוב את החליפות ולעבור לבגדי ונעלי הליכה, ולתכנן היטב את המסע בין האולמות. לא במקרה מציעים המארגנים ללקוחות אפשרות הסעה בין 11 הבניינים ואל תתביישו להשתמש בה. שמרו על הכוח, חפשו את המסועים כי תצטרכו כל טיפת אנרגיה.
סיקור מיוחד: תערוכת פרנקפורט 2013
צילום: מנהל
פורשה 918 ספיידר. כוכבת תערוכה פוטנציאלית

איך?
כמעט מיליון מבקרים הגיעו לתערוכה לפני שנתיים ויש לצפות שהפעם יגיעו אף יותר. אבל למרות הגודל העצום והמוני המבקרים, אתם יכולים לסמוך על הארגון הגרמני. מגרשי חנייה, רכבת תחתית עם תחנה במרכז התערוכה, ושפע מוניות יסייעו לכם להגיע ולחזור. עבור הציבור תיפתח התערוכה ב-12 לחודש (ספטמבר, כמובן) ותסתיים ב-22 לחודש (בשעות 9:00-19:00). המחיר, שנע בין 13 ל-15 אירו, הוא בהחלט משתלם (ילדים עד גיל שבע ייכנסו בחינם, גדולים יותר ב-7.50 אירו) ויש גם כרטיס לשעות אחר הצהריים שעולה 8 אירו. ההגעה היא בחשמליות 16 או 17, רכבות S3-6 או רכבת תחתית U4. מלונות יש בשפע ובמשרדי התערוכה ישמחו לסייע לכם.

למה?
כנראה שהסיבה לגודל קשורה למפגני הכוח שתעשיית הרכב הגרמנית כל כך אוהבת לבצע. אם בעבר היה בניין שמור למרצדס, אז בשנים האחרונות קיבלה גם ב.מ.וו אולם חדש עם כביש עילי שמאפשר תנועת מכוניות חדשות מעל ראשי הצופים.
כאשר תעשיית הרכב הגרמנית מובילה את אירופה, ברור שפרנקפורט תמיד תהיה מעניינת. צפו לשפע השקות מהצד הגרמני, אם בהשקת תת-המותג החשמלי i של ב.מ.וו, דרך הצגת ה-GLA של מרצדס ולידה מחדש לקוואטרו של אודי. אבל לא רק מותגי היוקרה הגרמנים יחגגו כאן, אלא גם המתחרים שלהם מקצוות העולם. כך יגואר ולקסוס עם הצהרת כוונות לכלי פנאי מעניינים, אינפיניטי עם כניסה לתחום הקומפקטי וגם וולוו עם הצגת קו חדש. כמובן שגם שאר היצרניות אוהבות לחגוג בעיר הגרמנית – מאזדה, שלפני שנתיים בישרה כאן על טכנולוגיית הסקיי-אקטיב עם ה-CX5, תציג את ה-3 החשובה לארץ; יונדאי, שלפני שנתיים הציגה כאן את ה-i30, תמשיך בהתפתחות עם דור חדש ל-i10. ויהיו כאן עוד הרבה חידושים חשובים.
סיקור מיוחד: תערוכת פרנקפורט 2013
צילום: מנהל
מרצדס GLA החדש

אל תוותרו, אם נותר לכם זמן, על התצוגה ההיסטורית, או על תצוגת הקאמפרים והקרוואנים המרתקת בחוץ. יש גם הדגמות של נהיגה בטיחותית, של כלי שטח וכמובן שיהיה גם קארטינג. יש גם הפעלות לילדים כולל קולנוע. על כל זה ניתן להוסיף גם אזור מכירת דגמים לאספנות.
ראיונות בלעדיים:

תערוכת פרנקפורט 2013 – כל החשיפות והחידושים:
א'
אודי A3 קבריולה – הדור החדש של ה-A3 מאבד את הראש
אודי A8 – מתיחת פנים לספינת הדגל של אודי
אודי נאנוק קונספט של מכונית-על לשטח
אודי קוואטרו קונספט – השם האייקוני חוזר במכונית תצוגה
אופל אינסיגניה, מתיחת פנים – עדכון למשפחתית הגדולה
אופל אינסיגניה קאונטרי טורר – גרסת כאילו-שטח לאינסיגניה
אופל מונזה קונספט – הפגנת יכולות עיצוביות וטכנולוגיות
אופל, מנוע חדש – משולש צילינדרים קטן ומוגדש גם באופל
אינפיניטי Q30 – האצ'בק קומפקטית חדשה בדרך

ב'
ב.מ.וו X5 eDrive – קונספט של גרסה היברידית ל-X5
ב.מ.וו סדרה 4 – חבילת ביצועים למכונית הקופה החדשה
ה'
הונדה סיוויק האצ'בק - מתיחת פנים קלה ופרטים על הטייפ-R החדשה

ו'
וולוו קונספט קופה – כיוון חדש בעיצוב של וולוו

י'
יגואר C-X17 קרוסאובר תצוגתי שמציג את העתיד של יגואר
יונדאי i10, דור שני – דור חדש למכונית המיני
ט'
טויוטה יאריס הייבריד-R יאריס עם 420 כ"ס
ל'
לקסוס LF-NX קונספט לרכב פנאי קומפקטי היברידי
מ'
מאזדה 3 החדשה, ההשקה – סיום מסע ההשקה של הדור החדש
מרצדס GLA החדש – רכב פנאי קומפקטי חדש
מרצדס S500 פלאג-אין הייבריד – היברידית חדשה בהיצע ה-S קלאס
מרצדס קונספט S-קלאס קופה – בדרך ל-CL-קלאס חדשה
נ'
ניסאן X טרייל החדש – דור שלישי ומרוכך לרכב הפנאי

ס'
סוזוקי iV-4 – רכב פנאי קומפקטי חדש
סמארט פורג'וי קונספט – תרגיל עיצובי שמרמז על העתיד לבוא
סקודה יטי, עדכון – מתיחת פנים לרכב הפנאי הקומפקטי
סקודה ראפיד ספייסבק – גרסת 5 דלתות לתת-המשפחתית

פ'
פולקסווגן גולף חשמלית – הופעת בכורה לגרסאות החשמליות של הגולף והאפ!
פולקסווגן גולף ספורטוואן – קונספט כמעט מוכן לייצור של מחליפת הגולף פלוס
פורד S-מקס קונספט – קדימון לדור הבא של המיניוואן
פורשה 911 טורבו וטורבו S – הצגה ראשונה של הגרסה שנחשפה מוקדם יותר השנה
פורשה 911, מהדורת 50 שנים – חגיגות היובל ל-911
פורשה 918 ספיידר – גרסת הייצור הסופית
פיג'ו 208 הייבריד FE – גרסה היברידית-ספורטיבית ותצוגתית בלבד ל-208
פיג'ו 308, דור חדש – דור שני למכונית המשפחתית
פיג'ו 308R – מתחרה אפשרית לגולף GTI
פיג'ו 5008 ו-3008 – מתיחת פנים לשני הדגמים
פרארי 458 Speciale – מהדורה מחוזקת ומיוחדת למכונית הספורטיבית

ק'
קיה אופטימה, מתיחת פנים – עדכון ראשון למשפחתית הגדולה
קיה נירו – האם קיה מתכננת להתחרות בג'וק?
קיה סול, דור חדש – גרסה אירופאית לדור החדש
ר'
רנו מגאן מתוחת פנים – המגאן מקבלת את הפנים החדשות של רנו