תערוכת הרכב הדו-שנתית של פרנקפורט (IAA), שנערכת בכל שנה אי-זוגית, תיפתח שעריה ב-12 בספטמבר (ב-14 לקהל הרחב). התערוכה, שתימשך עשרה ימים, נחשבת לאחת הגדולות והחשובות בעולם - אך השנה תסבול מהיעדרות נרחבת של יצרניות בולטות, בשל הצורך לחסוך בעלויות בעידן של השקעות עתק בפיתוח מכוניות חשמליות ואוטונומיות.

למרות זאת, למבקרים במקום צפויים דוכנים ומיצגים גדולים ומרהיבים מהשורה הראשונה, וגם לא מעט הליכה: שטח התערוכה נפרס על-גבי מספר רב של אולמות ענקיים, המחוברים במסדרונות ארוכים הכוללים אף מסועים להקלה על הצועדים. כן, כמו גודל של שדה תעופה ממוצע. בהתאם, חשוב לשים לב כי מדובר בתערוכה ל"מטיבי לכת" - וקשה עד בלתי אפשרי להתרשם מכולה ביום אחד.

כרטיס כניסה לתערוכה עולה בקופה 17 יורו ליום (כ-66 שקל) בסוף השבוע, כלומר בימים 21,15,14 ו-22 בספטמבר. בימי אמצע השבוע תשלמו 15 יורו (כ-58 שקל) ליום. קניית כרטיס מראש באתר התערוכה חוסכת שני יורו לכרטיס. 

פרנקפורט 2019 - כל החדשות


מארגני התערוכה מציעים הנחות למשפחות (כרטיס לזוג הורים ועד שלושה ילדים ב-35 יורו, למשל), הנחה לסטודנטים (8.5 יורו) וכרטיסים מוזלים לנכנסים אחרי השעה 15:00 (11 יורו). שעות פתיחת התערוכה משתנות בהתאם ליום, עם פתיחה בין 09:00 ל-11:00 בבוקר ונעילה בין 19:00 ל-21:00 בערב.

ואלו הופעות הבכורה הצפויות:

אודי: A3 חדשה וגרסאות RS ל-A6 ו-Q3
יצרנית מכוניות היוקרה תציג בתערוכה את ה-A3 החדשה, המשפחתית הקומפקטית שהשקתה נדחתה בשל קשיים שנובעים מתקנות זיהום מחמירות שנכנסו לתוקף השנה. כמו אחותה לפלטפורמה, פולקסווגן גולף (שהשור החדש שלה ייעדר מהתערוכה באופן חריג), ה-A3 החדשה צפויה להציע קפיצה קדימה בטכנולוגיה - יותר מסכים, יותר חיבור לאינטרנט, ויותר מערכות בטיחות. צפו שוב לגרסאות כלאיים (כולל טעינה משקע) וגם לגרסה חשמלית, כנראה בהמשך הדרך.



לצד ה-A3, אודי תציג בהופעת בכורה בתערוכה את ה-RS6 - הסטיישן הסופר-ספורטיבית, וגם גרסת מרכב נוספת שלה - ה-RS7 החדשה. גם גרסת RS של אודי Q3 צפויה, ככל הנראה עם מנוע 2.5 ליטר טורבו-בנזין שיפיק יותר מ-400 כ"ס.

41237אודי A3 סדאן
אודי A3. דור חדש לחלוטין יוצג בפרנקפורט

כדי לא לזנוח לחלוטין את תחום החשמל, אודי תציג בתערוכה גם רכב שטח חשמלי-אוטונומי לתצוגה. זה יציע עיצוב באגי-נחתת חלל עתידני ולא צפוי להגיע לייצור.

אופל: בסימן קורסה
למרות שחלפו חודשים מאז השקתה בפני עיתונאים, החדשה הגדולה של היצרנית בתערוכת פרנקפורט תהיה עדיין אופל קורסה, הדור השישי לסופרמיני. זוהי מכונית נוסעים "רגילה" ראשונה שמבוססת על פלטפורמת PSA (פיג'ו) מאז ההשתלטות על היצרנית הגרמנית, אחרי שאופל כבר הציגה גרסאות משלה לרכבי פנאי ומסחריות מצרפת.



הקורסה תוצג בפרנקפורט בהופעת בכורה גם בגרסת ראלי - שתהווה בסיס לליגת חשמליות ראשונה מסוגה בשנה הבאה. לצד אלו, אופל תציג בהופעת בכורה גם את מתיחת הפנים של האסטרה וגרסה אוטומטית חזקה יותר של הקרוסלנד X.

ב.מ.וו: המכונית השחורה ביותר בעולם
במרכז דוכן ב.מ.וו בתערוכה תהיה מכונית התצוגה המבוססת על ב.מ.וו X6, ומכונה VBX6. זו מצופה בחומר מיוחד שקולט 99% מהאור ויוצר בכך רושם של חושך מוחלט, או אם תרצו סוג של חור שחור על גלגלים. מכונית התצוגה נועדה למשיכת תשומת לב להשקת ב.מ.וו X6 החדש, שתמונותיו נחשפו כבר לפני מספר חודשים. בתערוכה יוצג גם רכב האוליגרכים האולטימטיבי: גרסה משוריינת נגד פצצות, רימוני יד, קליעים ואפילו רחפני נפץ של ה-X5.



בראבוס: A-קלאס לממהרים
סדנת השיפורים הגרמנית אוהבת לחשוף מכוניות חדשות בפרנקפורט, והשנה לא תהיה יוצאת מהכלל: הסדנה מכינה ככל הנראה כמה מכוניות, מהן נחשפה כבר הראשונה - גרסה חזקה-עוד-יותר של מרצדס-A35 AMG - עם עד 365 כ"ס לעומת 306 במקור.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
בראבוס משפרת A-קלאס

הונדה: סוף-סוף חשמל
אחרי הרבה קדימונים וגרסאות תצוגה, הונדה תציג בתערוכת פרנקפורט סוף-סוף את הגרסה הסדרתית של ה"אי" (e), החשמלית הראשונה של הונדה לאירופה. בהונדה בחרו בעיצוב רטרו המזכיר את הסיוויק המקורית ובשילוב רטרו-עתיד בתא הנוסעים, כולל מסכים גדולים, אך הגרסה הסדרתית מוותרת על מרכב שלוש דלתות כמו בדגם התצוגה לטובת חמש דלתות במבנה שימושי יותר.



לאי יהיו 150 כ"ס והנעה אחורית, כולל הבטחה ליכולת דינמית גבוהה. מנגד, טווח הנסיעה החזוי - בסביבות 200 ק"מ - עשוי להגביל את המכונית לסביבה אורבנית. הסיכוי לראות את האי בישראל קלוש למדי, שכן הונדה מתכננת ייצור מוגבל במחיר גבוה.

יונדאי: רבת מכר חדשה ודגמי קצה
את החדשות המשמעותיות ביותר מבחינת מכירות, לשוק הישראלי לפחות, תספק בתערוכת פרנקפורט דווקא יונדאי. יצרנית הרכב הקוריאנית תחשוף בתערוכה את הדור החדש של יונדאי i10, מכונית שממוקמת השנה במקום הרביעי בדירוג הדגמים (לפי נתוני ינואר-יוני של איגוד יבואניות הרכב).

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
יונדאי i10 החדשה

ה-i10 החדשה מבטיחה להיות מסוגננת יותר ותציע סוף-סוף מערכות בטיחות מתקדמות, אם כי עדיין לא ברור אם אלו יגיעו גם לישראל. צפו גם לתוספת אבזור, כולל מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בחלק מהגרסאות. מידע לגבי מנועים ותיבות הילוכים - ובפרט אם ניפטר מתיבת הארבעה הילוכים המיושנת - עדיין אין.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
רכב התצוגה החשמלי של יונדאי - "45"

לצד ה-i10, יונדאי תציג בתערוכה שני דגמים עם אופי מנוגד: מחד, חשמלית קומפקטית לתצוגה שרומזת על עיצוב רטרו והנעה צופת עתיד. מאידך, מה שעשוי להיות שירת הברבור של הספורטיביות הקומפקטיות - גרסת עוד-יותר-ביצועים של יונדאי i30N.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
יונדאי i30 סופר-ספורטיבית

לא מספיק? דוכן יונדאי יכלול גם דגם תצוגה שממחיש את תפיסת העתיד שלה לתאי הנוסעים במכוניות אוטונומיות.

למבורגיני: אבנטדור חדשה
בקצה השני לגמרי של עולם הרכב, למבורגיני צפויה לחשוף את הדור החדש של האבנטדור, המכונית הגדולה והבכירה בהיצע. בשלב זה עוד לא ברור אם בתערוכה תוצג גרסת תצוגה, מהדורה מיוחדת או האבנטדור הסדרתית עצמה. מה שכן ברור, הוא שהסיכויים לכך שזו תהיה מכונית ראשונה של למבורגיני עם הנעת כלאיים גבוהים במיוחד.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
למבורגיני אבנטדור. מחליפה בפרנקפורט עם הנעת כלאיים?

לנד רובר: סוף-סוף דיפנדר
כן, אלא אם תערוכת פרנקפורט תתבטל במפתיע או שהעולם יגיע לקיצו, סוף-סוף נזכה לשזוף את העיניים בלנד רובר דיפנדר חדש לחלוטין. אחרי שנים של רכבי תצוגה, רמזים וקדימונים שונים, בתערוכה יוצג הדור החדש של רכב השטח הקשוח. אם לשפוט מהתמונות המוסוות (וגם כמה ללא הסוואה שדלפו לרשת), צפו לעיצוב עגלגל ומודרני בהרבה מהמקור המסוקס.



מיני: עידן החשמל (וביצועים מופרזים)
חודשים אחרי שהציגה אותה לעיני עיתונאי הרכב, מיני תביא לתערוכת פרנקפורט את הקופר SE, הגרסה החשמלית הראשונה באמת של הסופרמיני. נכון, היו מיני חשמליות בעבר - אך בייצור מוגבל למדינות מסוימות. עכשיו, מגיע הדבר האמיתי - עם מנוע שמספק 184 כ"ס ואפילו תוכניות לשיווק בישראל. 



לצד החשמלית, מיני תחשוף בתערוכה גם את ה-GP החדשה, פסגת הביצועים של מותג JCW (ג'ון קופר וורקס). לזו יהיו יותר מ-300 כ"ס ומיני כבר מבטיחה זמן נורבורגרינג מרשים של פחות משמונה דקות.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
מיני ג'ון קופר וורקס GP

מרצדס: מחשמל ועד בכלל
ליצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית יהיו שלל חידושים בתערוכה. בגזרת הדגמים החדשים יוצג בה לראשונה מרצדס GLB, כולל בגרסת ה-AMG 35 הספורטיבית (306 כ"ס). גם מרצדס GLE קופה - גרסת המרכב החדשה של ה-GLE - תככב בדוכן התצוגה. זו זמינה לראשונה בגרסת AMG 53 ספורטיבית, שתצטרף בתערוכה גם למבחר הגרסאות של ה-GLE הרגיל.



מהצד הידידותי לסביבה של המפה, מרצדס תציג בהופעת בכורה ציבורית את ה-EQV, גרסה חשמלית של ה-V-קלאס שתגיע גם לישראל. המיניוואן המבוסס מסחרית של מרצדס יציע מקום לעד שמונה נוסעים וטווח נסיעה של 405 ק"מ.



את ההיצע ה"ירוק" תשלים בתערוכה גרסת כלאיים נטענת משקע ראשונה מסוגה של מרצדס A-קלאס ו-B-קלאס. הראשונה תגיע גם לישראל, השנייה - כנראה לא.

סיאט: לאון חדשה
יצרנית הרכב הספרדית של קונצרן פולקסווגן, תציג ככל הנראה בתערוכה משפחתית קומפקטית חדשה - דור רביעי של סיאט לאון. בשלב זה עדיין אין מידע לגבי מכונית זו, שצפויה לקבל בהמשך גם גרסת כלאיים.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
סיאט לאון. דור חדש בפרנקפורט?

סקודה: חדשות בע"מ
לפחות לפי שעה, לא ידוע על כוונת סקודה להשיק מכוניות חדשות בפרנקפורט. אבל גרסאות חדשות ככל הנראה יהיו - בפרט רמות גימור "ספורטיביות" (מונטה קרלו) של סקודה סקאלה (משפחתית קטנה) וקאמיק (פנאי קטן). גם רענון המפרט הקליל של סקודה קודיאק וקארוק יוצג בתערוכה.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
סקודה קאמיק "ספורטיבי" בדרך

פולקסווגן: דור החשמל
אחרי שהחליטה לדחות את השקת הגולף דור שמיני, פולקסווגן תתמקד בפרנקפורט בהשקת החשמלית הראשונה - ID.3 הקומפקטית. לזו יהיה טווח נסיעה חשמלי של עד 550 ק"מ ותג-מחיר התחלתי של "פחות מ-30 אלף יורו" (כ-117 אלף שקל).



אם לשפוט מתערוכות קודמות בשנתיים האחרונות, פולקסווגן גם תציג קדימון נוסף למשפחת החשמליות שלה, כאשר הפעם ככל הנראה מדובר ברכב פנאי קטן וחשמלי לחלוטין.

פורשה: חשמל בכוח
עידן החשמל ייפתח גם אצל פורשה בתערוכה, עם השקת בכורה בפני קהל של הטאייקאן (Taycan), ספורטיבית-משפחתית-חשמלית. מכונית זו כבר ניתצה את שיא הנורבורגרינג למכוניות מסוגה, לצד כמה הישגים מרשימים אחרים, וצפויה להיות הצהרת כוח טכנולוגית.



לצידה בתערוכה יערוך הופעת בכורה פורשה מאקאן טורבו החדש, רכב פנאי ספורטיבי עם 440 כ"ס. רכב זה צפוי להגיע לישראל בשנה הבאה, וזמין כבר עתה למכירה בהזמנה מיוחדת.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
פורשה מאקאן טורבו

קופרה: פנאי חשמלי
גם מותג הספורטיביות של סיאט, שהפך עצמאי לאחרונה, יציג בתערוכה רכב חשמלי. כאן מדובר ברכב פנאי קופה בשם טאבאסקאן, עם טווח של 450 ק"מ בין טעינות והספק מרבי של 306 כ"ס.

פרנקפורט 2019 - כל החדשות
פנאי חשמלי לקופרה

רנו: בסימן קפצ'ור
הדור השני של רכב הפנאי הקטן, רנו קפצ'ור, יערוך הופעת בכורה בפני קהל דווקא בגרמניה, ולראשונה גם בגרסת כלאיים נטענת משקע. את כל הפרטים על הרכב החדש אפשר לקרוא כאן. שיווקו בישראל יחל בשנה הבאה.