מאזדה 2 - מבחן דרכים (מתיחת פנים II) - אוטו

במונחי תעשיית הרכב, מאזדה 2, שהוצגה ב-2014, היא מכונית מאוד ותיקה. כאשר הסופרמיני הזאת הגיעה לארץ ב-2015, צג מולטימדיה ניצב ומערך בטיחות היקפי היו נדירים בקטגוריה. 

מאז עברה הקטגוריה כברת דרך גדולה, ודגמים חדשים עם מרכיבים אלה ראו אור. ה-2 מצידה עברה כבר מספר מקצי שיפורים, והמטרה בחידוש הנוכחי הייתה להקנות לסופרמיני של מאזדה הופעה מעודכנת יותר, המיישרת קו עם דגמי מאזדה חדשים אחרים, וגם לשפר את האיכות. 

אנשי מאזדה הבטיחו עם הצגת הגרסה המחודשת של 2 כי נעשו שיפורים באיכות החומרים, בידוד הרעשים וכיול המתלים. במסגרת החידוש הושקה באירופה גם גרסה היברידית מתונה, אבל עם 90 כ"ס זו עלולה להיתפס בארץ כחלשה מדי, ולכן אינה מיובאת. 

1636092
צילום: מערכת אוטו

מאזדה 2 מוצעת בישראל בגרסה אחת – מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר כעת 116 כ"ס – ובשלוש רמות גימור: 'דינמיק', הכוללת בקרת אקלים ותאורת לד ומחירה 107,000 שקלים; 'אלגנס' שהחליפה את 'ספורט', זולה ממנה ועולה 110,500 שקלים; 'פיור וויט' המהודרת והעשירה באבזור, שמחירה 115,500 שקלים, והיא זו שנבחנה.   

עיצוב, נראות 
השינויים החיצוניים אינם גדולים, ועיקרם עדכון פריטים שעיקרו בחזית ליצירת עיצוב הדומה לזה שב-3 החדשה. אלה מוצאים ביטוי בשבכה שמוקפת במסגרת כרום, גם בפסי הקישוט המתכתיים בחלק התחתון של הפגושים החדשים. שינויים אלה גורמים לכך שה-2 נראית גדולה מעט יותר, ותאורת הלד החדשה מוסיפה אף היא למופע המעודכן. מזוויות מסוימות החידושים פוגעים במעט ברושם השובבי של פעם. ובכלל, העיצוב מתחיל להראות את גילו, ביחוד מאחור, אך במפתיע זה לא מאוד מפריע. חישוקי "16 חדשים בשתי רמות הגימור היקרות משפרים את ההופעה.    

1636102
צילום: מערכת אוטו

בכל אופן, ה-2, שכבר בלידתה לא נראתה גדולה, מתחילה להיראות קטנה ובייחוד צרה; רוחבה עומד על 169.5 ס"מ. על רקע זה מעניין לציין שהיא ארוכה מ-208 החדשה הן בבסיס הגלגלים (257 ס"מ; 3 ס"מ) והן באורך (407 ס"מ, 1 ס"מ יותר).   

תא הנוסעים 
מאזדה ממשיכה לשפר באופן עקבי את תאי הנוסעים בדגמיה, וב'פיור וויט' שנבחנה בולט בעיקר שימוש בחומרי ריפוד ודיפון לא שגרתיים בדגמי סופרמיני. מדובר בשילוב בין עור לבן לעור הפוך (זמש) בגוון אפור, שמגיע גם לדיפון הדלתות ולחלקים בסביבת הנהג. ריפוד זה יוצר אווירה עשירה ומחפה על כך שהמשטחים העליונים בסביבת הנהג עשויים חומר קשיח, גם אם נאה. 

1636104
צילום: מערכת אוטו

המחוונים המוכרים, עם מד המהירות הגדול במרכז ומד הסל"ד הקטנטן משמאל, דומים לאלה שב-3 היוצאת, ומאזדה נטשה גם כאן את התצוגה העילית. מראה המחוונים ופתחי האוורור העגלגלים במבנה לא-סימטרי יוצרים תצוגת רטרו נעימה. סביבת הנהג אינה החדשנית בתחום, אבל היא עדיין מיוחדת, קלה לתפעול, והאבזור, הכולל מפתח חכם, נאה. 

המולטימדיה עם צג "7 המוכר, עשויה להיראות פחות מודרנית עם תצוגה מעט קטנה ביחס למה שיש לחלק מהמתחרות החדשות, אבל היא יעילה ונוחה לתפעול וכוללת כעת ממשקי אפל קארפליי. 

מושב הנהג החדש נוח וכך גם תנוחת הנהיגה. מלפנים המרחב אינו גדול, ומאחור המרחב מעט קטן יותר. מרווחי הראש והרגליים סבירים, והמקום לנוסע שלישי קטן. 

1636093
צילום: מערכת אוטו

לתא המטען נפח של 280 ליטר אך הוא נראה צנום בגלל שטח קטן וסף גבוה.

כאמור, כאשר הגיעה לכאן ה-2, היה אחד מיתרונותיה הייחודיים מערך בטיחות עשיר, אבל כעת היא בולטת פחות בהקשר זה. אמנם, הבלימה האוטונומית משופרת מאשר לפני חידוש הדגם, וברמת הגימור הגבוהה גם ניטור שטחים מתים היקפי ובלימה אוטונומית גם לאחור. עם זאת, ביחס לסטייה מנתיב ב-2 רק התרעה ואין תיקון, ומכיוון שההתרעה על אי-שמירת מרחק אינה פועלת בכל מהירות, נדרשת מערכת בטיחות בהתקנה מקומית.

1636099
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
בחטיבת הכוח אין שינוי. מנוע ה-1.5 ליטר המוכר שודרג לפני יותר משנה, והספקו עלה מ-111 ל-116 כ"ס, וכמקודם הוא משודך לתיבה האוטומטית עם 6 הילוכים. נתון הספק זה אינו גבוה ביחס לגרסאות החזקות יותר של דגמי סופרמיני אחרים, אבל במבחן התוצאה, היכולת ישנה; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10.2 שניות, ולמנוע אופי פעולה זריז והוא נמרץ בהתנהלותו. המנוע האטמוספרי אוהב לעלות לסל"ד גבוה ולרוב מייצר צליל נעים; לרוב, כי יש לו קול צרוד בהתנעות קרות ורחשים מסוימים בעומס. עם זאת, תחת עומס – עקיפות, עליות ארוכות – המנוע מפגין שבכל זאת אינו חזק במיוחד.    

פעולת התיבה האוטומטית נעימה, אך זו אוהבת להתעכב בהעלאת הילוך, והדבר עלול ליצור תחושה "עסוקה" בשיוט מהיר. צריכת הדלק טובה; בתוואי המבחן המאומץ צרך הרכב 13.7 ק"מ/ל', ביום טיול 15.2 ק"מ/ל', בשיוט רגוע 17 ק"מ/ל'. 

1636096
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות 
המתלים כוילו מחדש לטובת עידון הנסיעה ושיפור הנוחות, והדבר מורגש בייחוד בעיר – הן בזכות פעולה שקטה ורהוטה מאשר קודם, הן בגלל התמודדות עדיפה עם שיבושים קטנים וכביש מחוספס. מנגד, נסיעה מהירה בכביש גלי עלולה להיות מעט קופצנית. רעשי הכביש מבודדים טוב יותר בעיר, אך מחוץ לעיר נוכחותם, כמו רעש הרוח, מוחשיים. 

כצפוי ממאזדה, גם מ-2, לא רק שהיכולת הדינמית טובה בכבישים מפותלים, אלא שהיא מפגינה שם אופי מהנה וצעיר. העובדה שהיא קטנה יחסית עושה אותה למכונית זריזה, והתגובות שלה להעברות משקל ולהפניות הגה חדות הן כמו שצריך. 

1636094
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
ה-2 נראית קטנה ותוססת, ובמהלך המבחן איתה היא מתגלה ככזו. מול גל מכוניות הסופרמיני החדשות היא כבר פחות בולטת, גילה מורגש, אבל היא עדיין מציעה סוג של ייחוד, אמירה אופנתית, וברמת הגימור הגבוהה אפילו מופע של יוקרה. 

ב-2015 מחיר 'פיור וויט' נתפס כמעט שערורייתי, אבל כאשר כל דגמי הסופרמיני מתייקרים, הוא כבר אינו נראה כה גבוה, לא כל שכן מחיר 'דינמיק', הדומה לה חיצונית. 

1636100
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

מחיר
107000
החל מ- 1,061 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2654
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
406
רוחב
169
גובה
149
משקל
1137
בסיס גלגלים
257
נפח תא מטען (ליטר)
280
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
852
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/65/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1496
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
116
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
14.8
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
20.4
צריכת דלק - עירונית
13.7
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
13.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת "מובילאיי" בהתקנה מקומית, זיהוי הולכי רגל

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
הנעה ללא מפתח, ריפוד דו-גוני
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

15 1

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 33. מי אתם השמרנים שעדיין משלמים על דלק?

    2020 10 נובמבר 2020, 19:12

  2. 32. בקרוב תשמעו על AION V שגם תהיה מלעת מכירות חשמלית בינואר 2021

    רק חשמלי 10 נובמבר 2020, 13:53

  3. 30. אכלתם את הראש עם הרכב החשמלי

    עודד 8 נובמבר 2020, 14:07

  4. 27. במחיר הזה רק דאצ'יה ספרינג EV

    ניסים רחמינוב 2 נובמבר 2020, 07:37

  5. 26. תתקדמו אנשים טסלה 3 חונה לבד יש לה שמירת נתיב אוטומטית נסיעה לאילת עולה 40 שח טווח הרכב 560 קמ במה אתם מתעסקים בזיהום אוויר של מכונית טיפשה וישנה?

    כתבות של עולם 3 2 נובמבר 2020, 07:36

  6. 22. למה לי לקנות את זה ולשלם מאות שקלים כל חודש על דלק ולפרנס את ביבי במס בלו?

    לא פרייאר 1 נובמבר 2020, 10:03

  7. 21. אם כבר מאזדה רק MX 30

    שימי 1 נובמבר 2020, 10:02

  8. 20. אם אתה שמרן ביביסט עדיף לך טויוטה יאריס 20 ק"מ לליטר עם אתה ליברל חדשני ומתקדם עדף לך MG ZS חשמלית

    מאזדה זה מיושן 1 נובמבר 2020, 10:02

  9. 19. טסלה 3 מול מכונית בנזין לא ממוחשבת זה כמו אייפון מול נוקיה ישן

    גדי 31 אוקטובר 2020, 15:08

  10. 18. תראו יוטיוב על NIO זה מדהים ההבדל בין רכב חשמלי לבנזין כמו בין אייפון לטלפון טיפשבחול ובארץ עדיין שמרנים "קרינה" "רק ביבי" עולם 3

    חחח 30 אוקטובר 2020, 19:12

  11. 17. תעשו כתבה על AION V רכב פצצה 500 קמ טווח

    יש יבואן 30 אוקטובר 2020, 16:05

  12. 16. רק MG ZS כל השאר פרייארים

    לא פרייאר 30 אוקטובר 2020, 11:18

  13. 15. *אגרת רכב

    דני 30 אוקטובר 2020, 08:04

  14. 14. חשמלי משתלם מכל הבחינות אגרת רווח נמוכה משמעותית "דלק" נמוך משמעותית

    חגיגה 30 אוקטובר 2020, 08:04

  15. 13. מי יחליף את ה MG ZS המדליקה השחורה שלי בעגלת מנוע בעירה פנימית המיושנת הזאת

    חחחחחח 30 אוקטובר 2020, 08:02

  16. 12. מאזדה נופלת מדחי לדחי בארץ כי הם לא עלו על הרכבת החשמלית

    רכב לשנות ה 90 30 אוקטובר 2020, 08:00

  17. 11. מה זה ההזייה הזאת שאנשים חושבים שלחשמלי יש "טווח מוגבל" יש מעל 150 תחנות הטענה בכל הארץ והזמן הממוצע בתחנה מהירה הןא 20 דק' הפסקת קפה אין שום הגבלה

    ניסים זמיר 30 אוקטובר 2020, 07:58

  18. 8. למה לי לקנות מאזדה 2 ולשלם על דלק במינימום 200 שח לטנק כשאני יכול להטעין בג'ינרג'י ב 25 שקל טנק חשמל מלא וזה במחיר היקר בלי שיש לי בכלל עמדת טעינה ביתית

    לא מבין שמרנים 30 אוקטובר 2020, 00:04

  19. 7. למגזין הזה יש אג'נדה או שהיבואן פשוט מתקשר לכתב נותן לו סיבוב ואומר לו יאללה תעשה לי פרסומת חינם?

    הלו להתעורר 30 אוקטובר 2020, 00:02

  20. 5. הרבה יתרונות. הרבה חסרונו

    דני 29 אוקטובר 2020, 22:45

  21. 2. אחלה מגזין ממליץ לאזרחי ישראל לזהם אוויר ב 2020

    ממש וואו 29 אוקטובר 2020, 21:09

  22. 1. איזה רכב בנזין מיושן העיתון נעדר חזון לגמרי הכל כתבות שופר לבקשת היבואנים

    משעמם 29 אוקטובר 2020, 21:08