תערוכת פרנקפורט ה-63 (הנערכת פעם בשנתיים לסרוגין עם תערוכת פריז) תפתח שעריה ב-17 לספטמבר בשעה 09:00 (ביומיים הקודמים תותר כניסה לעיתונאים בלבד). התערוכה מהווה במה מרכזית ליצרני הרכב בעולם עם דגש מתבקש על הגאווה המקומית; ואכן לא מעט חדשות מצפות לנו מקרב היצרנים הגרמנים. מגוון כלי הרכב אשר יוצגו, בין סדרתיים ובין מכוניות קונספט, מרשים ומזכיר את ימיה הטובים יותר של התעשיה.

להבדיל משוויץ, שם מתקיימת תערוכת ז'נבה, בגרמניה חיה ובועטת אחת מתעשיות הרכב הגדולות והחשובות בעולם ולכן ההמולה רבה עוד יותר. כ-60 יצרני רכב שונים ועוד 640 מציגי מהתחום מכ-30 מדינות, יציגו בבכורה עולמית כ-70 כלי רכב ותצוגה שונים. כך שמשעמם, בטח לא יהיה.
קצת מספרים
בשנת 2007 ביקרו בתערוכה 1,400 עיתונאים מ-110 מדינות ו-1.8 מיליון מבקרים כאשר ההערכה לשנה זו עומדת על כ-1,500 עיתונאים מ-110 מדינות. צפי המבקרים עומד על כ-2.0 מיליון איש.
גודלו המרשים של אתר התערוכה ושפע המבנים בהם מוצגים החידושים השונים משמעו שביקור מקיף אורך יותר מיום אחד. המתחם בו נערכת התערוכה גדול ולכן נמליץ למי שמתעתד לבקר בה להצטייד בנעלי הליכה נוחות במיוחד. אם תרצו להשביע את רעבונכם במהלך ההסתובבות, תוכלו לרכוש אוכל ושתיה מאחד מדוכני האוכל והשתיה הרבים הפזורים באולמות השונים.

רוצים להגיע?
להלן מספר פרטי מידע שימושיים לאלו מכם המתכננים לקפוץ להתרשם:
שעות פתיחה:
כאמור, פתיחת השערים בשעה 09:00 בבוקר ה-17 לספטמבר.
התערוכה תנעל שעריה ב-27 לחודש בשעה 19:00.
בכל יום השערים יפתחו ב-09:00 ויסגרו בשעה 19:00 בדיוק.
דמי כניסה:
מבוגר מעל גיל 18: 13 יורו בימי השבוע, 15 יורו בסופי שבוע.
ילדים בגילאים 10-18 וגמלאים: חצי מחיר.
ילדים קטנים יותר ונכים ובעלי מוגבלות הליכה: חינם.
לקבוצה של 25 איש או יותר יש לפנות לאיש קשר ייעודי במייל.
ניתן לרכוש כרטיס ערב (כניסה לאחר השעה 15:00) במחיר של 10 יורו או 8 יורו לילדים וגימלאים.

את הכרטיסים ניתן להשיג בקופות התערוכה, אם כי אנשים המעוניינים לחסוך זמן (שעלול להיות רב בשעות השיא), יכולים להזמין כרטיסים באמצעות האינטרנט.

כיצד להגיע?
התערוכה עצמה נערכת במרכז הירידים של פרנקפורט. בהגעה עם כלי רכב יש לצאת בכיוון המורה ל'פרנקפורט מערב" ומשם לעקוב אחר השילוט ל-IAA. מגרשי החניה מסומנים גם הם בשילוט מתאים, אך העדיפות (גם מבחינת מארגני התערוכה), היא להגעה בתחבורה הציבורית הכוללת אוטובוסים, רכבות קלות, מוניות ורכבת תחתית. אם טרם הזמנתם מלון בעיר, נמליץ לחפש בישוביי לווין של העיר.

משדה התעופה Rhein אפשר לקחת מונית או לנסוע בתחבורה ציבורית לתחנת הרכבת הראשית של פרנקפורט. קווי הרכבות העירוניות המכונות S-Bahn המגיעים לתערוכה הם: S3, S4, S5 ו-S6. הרכבת התחתית U4 תביא אתכם גם למקום כאשר בניין התערוכה נמצא כ-10 דקות הליכה רגלית, חלק מההליכה הרבה שתעשו בביקור בתערוכה...
להלן רשימת החידושים לפי סדר ה-א'-ב'. הרשימה תתעדכן בהתאם לחשיפות ולהשקות, כך שכדאי לחזור ולבקר:

אודי R8 ספיידר – V10 קולני ללא גג (כולל וידאו)
אינפיניטי M
אלפא-רומיאו מיטו 'מולטיאייר'
אסטון מרטין ראפיד – סופר-סדאן יפיפיה

ב.מ.וו Vision EfficientDynamics קונספט – אקזוטית אולטרא-חסכונית (גם בוידאו)
בוגאטי גליביה קונספט – סופר סדאן עם מנוע מפלצתי
בראבוס SV12 R – מרצדס S קלאס מפלצתית
בראבוס SV12 – מרצדס E קלאס מהשאול
ה הונדה CR-V – מתיחת פנים
ו וולוו C30 – מתיחת פנים (כולל וידאו)
וולוו C70 – מתיחת פנים (כולל וידאו)
וויזמן MF5 רודסטר – ל-55 רוכשים בלבד
טויוטה IQ פור ספורט – גרסת קוסמטיקה קרבית
טויוטה IQ קולקשיין – עם גג זכוכית מלא
יונדאי סנטה-פה – מתיחת פנים
יונדאי ix-Metro קונספט – רכב חשמלי עירוני
יונדאי i10 חשמלית – קרובה מאוד ליצור

לקסוס LF-ch קונספט – קומפקטית יוקרתית (טרום חשיפה)
מאזדה RX-8 – מתיחת פנים
מזראטי GranCabrio
מלקוס RS2000 – יצירה ייחודית על בסיס לוטוס
מרצדס SLS – סופר ספורט (גם בוידאו)
ס סאאב 9-5
סובארו B4/לגאסי
סיאט IBZ ספורט טורר קונספט – קדימון לסטיישן
סיאט ליאון קופרה R
סיטרואן C3

פ פולקסווגן טרנספורטר – מתיחת פנים
פולקסווגן גולף R – הגולף החזקה בכל הזמנים (כולל וידאו)
פורד פוקוס BEV – פוקוס חשמלית
פורשה 911 ספורט קלסיק – עוד קצת כוח וקוסמטיקה מרהיבה (גם בוידאו)
פורשה פאנאמרה 9ff (משופרת)
פיאט פונטו – מתיחת פנים
פיז'ו RCZ
פיז'ו BB1 קונספט –חושבים מחוץ לקופסה (גם בוידאו)
פרארי 458 איטליה – פרק חדש במיתוס הסוס הצוהל (גם בוידאו)
ק קיה וונגה קונספט
קיה סורנטו – דור חדש
קיה סורנטו EcoDynamics – סורנטו היברידי
קיה סיד – מתיחת פנים

ר רולס-רויס גוסט – בייבי רולס
רנו פלואנס – מחליפת המגאן סדאן
רנו פלואנס Z.E – העתיד החשמלי של ישראל (גם בוידאו)
ריווה NXR – חשמלית הודית עירונית (טרום חשיפה)
אחד על אחד עם אנשי מפתח בתעישייה
ראיון עם שי אגסי על המהפכה החשמלית הקרבה
סגן נשיא סובארו מספר על תוכניות החברה