שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת גם עבור שוק הרכב, וזה סיים אותה עם ירידה של 15.5% בהיקף המסירות. ובכל זאת, היו שצלחו את המשבר טוב יותר וטוב פחות. אז מי המכונית הנמכרת בישראל 2020? מהי הקטגוריה השלטת? ומה המצב בגזרה החשמלית? סיכום מסירות רכב 2020 לפי דגמים וקטגוריות

כבכל שנה מפרסם איגוד יבואני הרכב בתחילת חודש ינואר את נתוני המסירות המלאים של השנה שעברה. ככל שזה קשור בשוק הרכב, שנת 2020 התחילה באופטימיות רבה, כאשר בחודשים ינואר-פברואר נרשמו נתוני מסירות גבוהים ומבטיחים. 

אלא שכמו בכל תחום אחר במשק הישראלי, הקורונה השפיעה גם על שוק הרכב, ועם הסגר הראשון הגיעו המסירות לעצירה כמעט מוחלטת בחודש אפריל. סיכום כללי של 2020, כולל ההתאוששות היחסית, תוכלו לקרוא כאן

בכתבה זו נעסוק בפילוח השוק לפי קטגוריות ודגמים וכלל המרכיבים שיוצרים את שוק הרכב הישראלי. בסקירה אנו מתייחסים לקטגוריות המרכזיות בישראל, ובכל אחת מהן מוצגים חמשת הדגמים המובילים – שאר המתמודדים בהמשך. נביא גם התייחסות ליחסי הכוחות בין הקטגוריות, נתח השוק של היבואנים, מצב שוק המוניות וארצות המוצא מהן מגיעות המכוניות שלנו.

כאן נציין כי נתוני איגוד יבואני הרכב מתייחסים רק למכוניות שמגיעות דרך ערוצי היבוא של היבואנים הרשמיים; מכוניות שהגיעו ביבוא אישי או ביבוא מקביל לא מופיעות כאן.
_____________________

1629316
צילום: איתמר רותם

עשרת הדגמים הנמכרים בישראל 2020
1. טויוטה קורולה – 12,290 יח'
2. יונדאי איוניק – 9,911 יח'
3. קיה פיקנטו – 8,036 יח'
4. יונדאי i20 – עם 6,764 יח'
5. קיה נירו – 5,752 יח'
6. טויוטה ראב 4 – 5,200 יח'
7. סקודה קודיאק – 4,956 יח'
8. קיה ספורטאז' – 4,924 יח'
9. יונדאי טוסון – 4,807 יח'
10. מיצובישי אאוטלנדר – 4,750 יח'

במבט ראשון התמונה הכללית דומה לזו של שנה שעברה, אבל יש מספר דברים ששווה לציין. המכונית הנמכרת בישראל בשנת 2020, ממש כמו בשנה שעברה, היא טויוטה קורולה, ומובילה בפער לא מבוטל על הבאה אחריה – יונדאי איוניק. עם זאת, המסירות של קורולה צנחו בשיעור גדול (-17.8%) משיעור הקיטון הממוצע בשוק, איוניק ירדה אך פחות (-10.5%). 

שני דגמים חדשים התמקמו בעשירייה הראשונה השנה – הסופרמיני יונדאי i20 הוותיקה ודגם הפנאי הבינוני סקודה קודיאק – שני ניגודים מעניינים. עוד נציין כי מצד אחד מכוניות פחות יקרות כמו i20 ופיקנטו נמכרו טוב יותר באופן מוחלט (יונדאי, +23.7% ביחס למסירות) ויחסי (פיקנטו, 11.5%+ ביחס לנתח השוק בשנה שעברה), במקביל לירידה מוחלטת (ולרוב גם יחסית) במכירות רכבי הפנאי היקרים יותר ברשימה (נירו, טוסון ועוד), ותופעה זו מתיישבת עם "הגיון המשבר הכללי". מנגד, נרשמה עלייה יחסית של ראב4 (11.5%+) ומוחלטת של קודיאק (12.5% במסירות, עליה של 33.5% בנתח השוק); כאן, יצוין מוצאת ביטוי מגמה גם מחוץ לשוק הרכב, שהביאה לכך שנרשם גידול בקניית מוצרים יקרים – גם בגלל שהתפנה כסף שנועד לקיץ, גם, במקרים מסוימים, כדי "לפצות" על המצב. כאן נציין כי קודיאק הוא הדגם האירופאי היחיד ברשימה, ועוד על כך בהמשך.

1630811
צילום: יצרן

מיני (קטגוריה A)
1. קיה פיקנטו – 8,036 יח'
2. שברולט ספארק – 4,178 יח'
3. יונדאי i10 – עם 3,749 יח'
4. סוזוקי איגניס – 1,621 יח' 
5. טויוטה אייגו – 432 יח'
6. פיאט 500 – 186 יח'

סגמנט המיני מצטמצם, ולא במעט. על נטישת מתמודדות רבות מהשוק כבר סיפרנו לכם כאן, ויחסי הגומלין בין היצע הדגמים ודרישות הקהל מוצאים ביטוי עם ירידת נתח השוק של קטגוריה זו, שעמדה השנה על 8.4% בלבד (9.4% בשנה שעברה).

את הסגמנט ממשיכה להוביל פיקנטו, שהיקף המסירות שלה נמוך במעט מזה שב-2019, אך הגדילה באופן יחסי את נוכחותה בשוק – ב-2020 פיקנטו מהווה כ-44% מסגמנט המיני. במקום השני נמצא שברולט ספארק שנמכרה בהיקפים גדולים מאשר בשנה שעברה, אך עדיין רחוקה מלזנב בקוריאנית. האחות מבית, i10, רחוקה עוד יותר עם נתון נמוך משמעותית מזה שבשנה שעברה (8,333 יח') – אולי בגלל המעבר לתיבה רובוטית חד-מצמדית? 

המשך הרשימה דומה מאוד לזה שבשנה שעברה, למעט אותן מתמודדות שאינן. סוזוקי איגניס, המיני היחיד שהוא מעין רכב פנאי, וטויוטה אייגו נמסרו במספר כמעט זהה לזה שבשנה שעברה. מסירות פיאט 500 הוותיקה והנוסטלגית נחתכו ביותר מ-40%.

1618398
צילום: עמית אגרונוב

סופרמיני (קטגוריה B)
1. יונדאי i20 – עם 6,764 יח'
2. סיאט איביזה – 3,611 יח'
3. טויוטה יאריס – 3,047 יח'
4. מיצובישי ספייס סטאר – 2,281 יח'
5. מאזדה 2 – 1,996 יח' (מזה, 451 יח' סדאן)

סגמנט הסופרמיני שמר על היקף דומה לשנה שעברה. בתוכו מהפך קטן: יונדאי i20 הוותיקה הצליחה השנה להדיח את יאריס למרות (ואולי בגלל) שהראשונה וותיקה ומחליפתה כבר הוצגה, והשנייה נחתה בארץ בדור חדש משופר ו...יקר במעט. 

המסירות של איביזה צמחו ביותר מ-40% ביחס לשנה שעברה וזה מיקם אותה במקום השני (חמישי ב-2019), השפיעו הרבה על ההצלחה המוחלטת והיחסית של סיאט ב-2020. לא מעט יחידות של יאריס חדשה עלו על הכביש השנה, רובן מגרסת הבנזין, בעוד בסיכום כללי (כולל זה של הדור היוצא), כ-40% מתוך המסירות של יאריס היו משל הגרסה ההיברידית. ספייס סטאר של מיצובישי זכתה השנה למתיחת פנים והגדילה את כוחה. מאזדה 2 נמסרה בהיקפים נמוכים משנה שעברה וסוגרת את המקום החמישי.

שוות אזכור. סוזוקי באלנו (1,658 יח'), סוזוקי סוויפט (1,292 יח'), רנו קליאו (1,077 יח', מזה 357 יח' עם מנוע ה-1.0 ל'), הונדה ג'אז (904 יח', מזה 336 יח' דור חדש), דאצ'יה סנדרו (878 יח'), פיג'ו 208 (835 יח'), סיטרואן C3 (עם 691 יח'), פולקסווגן פולו (395 יח'), אודי A1 (עם 381 יח'), אופל קורסה (366 יח'), ניסאן מיקרה (345 יח'), מיני קופר (295 יח'), קיה ריו (201 יח'), סיטרואן C4 קקטוס (181 יח'), רנו זואי (109 יח'), סקודה פאביה (56 יח'). 

1625485
צילום: יואל פלרמן

משפחתיות קטנות (קטגוריה B+)
1. יונדאי אקסנט – 1,946 יח'
2. סקודה סקאלה – 1,548 יח'
3. מיצובישי אטראז' – 797 יח'
4. מאזדה 2 דמיו – 451 יח'
5. דאצ'יה לוגאן – 102 יח'

סגמנט המשפחתיות הקטנות צמח משמעותית בהיקפו, רחוק מאוד משנות הזוהר שלו. הסדר השנה הוא זהה בדיוק כמו ב-2019, ויש שינויים. יונדאי אקסנט שומרת על מקומה הראשון ואף הגדילה במעט את מספר המסירות. סקודה סקאלה שמפלרטטת עם סגמנט המשפחתיות הקטנות והקומפקטיות גם יחד נמצאת במקום השני עם נתון מסירות גבוה בכ-50% ביחס לראפיד אותה החליפה. אטראז' המחודשת שומרת על מקומה, אך נמסרה בהיקף הגדול פי 3 מאשר בשנה שעברה. המסירות של מאזדה 2 דמיו כמעט הוכפלו השנה. לוגאן של דאצ'יה ירדה בכ-40% ביחס לשנה שעברה. חמשת הדגמים האלה מהווים את הסגמנט כולו.

1626393
צילום: איתמר רותם

משפחתיות קומפקטיות (קטגוריה C)
1. טויוטה קורולה – 12,290 יח'
2. יונדאי איוניק – 9,911 יח'
3. רנו מגאן – 4,488 יח'
4. סקודה אוקטביה – 4,251 יח'
5. מאזדה 3 – 1,825 יח'

סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות ממשיך להיחלש – אמנם שומר על מקומו בטבלה (שני) אך יורד מתחת להיקף של 20% מכלל השוק. 

טויוטה קורולה היא המשפחתית (והמכונית) הנמכרת ביותר, איוניק אחריה – עד כאן כמו שנה שעברה, והתייחסנו לצמצום הפער בראשית הכתבה. הנטייה מובהקת ליחידות ההנעה ההיברידיות – נמסרו רק 1,206 יחידות של קורולה-בנזין, 29 יחידות בלבד של איוניק חשמלית (פחות מחצי מאשר בשנה שעברה).

רנו מגאן ניצלה את פער הזמנים שנוצר בהחלפת הדורות של אוקטביה והתמקמה במקום השלישי עם ירידה התואמת את צמצום היקף גודל השוק. אוקטביה, שנמכרה במרבית השנה בדורה הקודם והוותיק מאוד, ועל אף אותו פער, ירדה רק למקום הרביעי. מאזדה 3 שמרה על מקומה (חמישי), אך מספר המסירות נחתך בכ-35%, וזאת לאחר שבשנה שעברה נחתך בכ-40%.

שוות אזכור. יונדאי אלנטה (1,104 יח'), פולקסווגן גולף (1,027 יח'), ניסאן סנטרה (857 יח'), סיאט לאון (761 יח', מתוכן 80 יח' קופרה), קיה סיד (636 יח'), הונדה סיוויק (538 יח'), פורד פוקוס (476 יח'), טויוטה פריוס (408 יח'), מרצדס CLA (עם 407 יח'), אודי A3 (עם 346 יח'), מרצדס A קלאס ( 255 יח'), ב.מ.וו סדרה 1 (196 יח'), אינפיניטי Q30 (עם 146 יח'), לקסוס CT (עם 132 יח'), יונדאי i30 (עם 113 יח'), ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה (86 יח'), פיג'ו 308 (83 יח', מתוכן 46 יח' GT), סובארו אימפרזה (61 יח'), ניסאן ליף (60 יח'), שברולט קרוז (3 יח').

1621451
צילום: אורי שר

משפחתיות קומפקטיות יוקרתיות (קטגוריה C)
1. מרצדס CLA – עם 407 יח'
2. אודי A3 – עם 346 יח'
3. מרצדס A קלאס – 255 יח'

בצד היוקרתי של סגמנט הקומפקטיות מרצדס מפגינה נוכחות חזקה עם שתי מועמדות על הפודיום. מרצדס CLA קוטפת את הבכורה השנה מידיה של A3 שהובילה בשנה שעברה (בסוף השנה הגיע דור חדש לדגם). שלישית היא ה-A קלאס עליה מבוססת ה-CLA שבראש הטבלה.

1627876
צילום: יואל פלרמן

משפחתיות גדולות (קטגוריה D)
1. סקודה סופרב – 1,849 יח'
2. יונדאי סונטה – 411 יח'
3. מרצדס C קלאס – 370 יח'
4. ב.מ.וו סדרה 3 – 331 יח'
5. טויוטה קאמרי – 328 יח'

סגמנט המשפחתיות הגדולות שומר על היקף דומה לזה שבשנה שעברה. סקודה סופרב המחודשת ממשיכה להוביל וממנה נמסרו כמעט 50% יותר ביחס לשנה שעברה. מסירות סונטה נמוכות יותר, עדיין במקום השני – מעניין לראות איזה תפקיד ישחק הדור החדש והמשופר שלה ששיווקו החל לקראת סוף השנה. 

מאזדה 6 פינתה את מקומה (מקום שישי כיום) לטובת מרצדס C קלאס (חמישי ב-2019) כאשר במקום הרביעי נמצאת סדרה 3 של ב.מ.וו. בשני המקרים הרוב המכריע של המסירות שייך לגרסאות היברידיות נטענות של הדגמים, ותצוין העובדה כי בחמישייה הפותחת שני דגמים של מותגי יוקרה. 

נתון המסירות של טויוטה קאמרי, הסוגרת את החמישייה, נמוך מזה שבשנה שעברה. ההמשך דומה בחלקו, שונה באחר: מתמודדות מסוימות נעלמו (אינסיגניה ששיווקה הופסק, לגאסי שכמעט ולא נמסרה), אחרות התאוששו (פאסאט), ובכל מקרה נראה שאין בכוחה של אף אחת מהן לשנות את המגמה.

שוות אזכור. וולוו S60 (עם 327 יח' לא כולל V60 ממנה נמסרו 20 יח'), מאזדה 6 (324 יח'), אודי A4 (עם 278 יח'), פולקסווגן פאסאט (150 יח'), אלפא רומיאו ג'וליה (124 יח'), לקסוס IS (עם 96 יח'), ניסאן מקסימה (75 יח'), פיג'ו 508 (58 יח'), שברולט מאליבו (50 יח'), קיה אופטימה (44 יח'), אודי A5 ספורטבק (39 יח'), ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה (25 יח'), שברולט אימפלה (18 יח'), סובארו לגאסי (9 יח'), אינפיניטי Q50 (עם 8 יח'), יגואר XE (עם 7 יח'), פורד פיוז'ן (1 יח').

1623134
צילום: מרצדס

משפחתיות גדולות יוקרתיות (קטגוריה D)
1. מרצדס C קלאס – 370 יח'
2. ב.מ.וו סדרה 3 - 331 יח'
3. וולוו S60 - עם 327 יח'

אל הפודיום עולות שתי גרמניות - מרצדס, ב.מ.וו - ושבדית אחת, וולוו. למרות שמדובר בדגם וותיק יחסית, מרצדס C קלאס מוצאת את עצמה בראש הסגמנט ב-2020. אחריה נמצאת ב.מ.וו סדרה 3, היחידה שהגיעה בדור חדש לגמרי ואת הפודיום סוגרת וולוו S60. בכל המקרים המכוניות פופולריות במיוחד בגרסאות פלאג-אין היברידיות. שווה להזכיר את וולוו V60, גרסת הסטיישן של S60 המשווקת כדגם נפרד. במהלך 2020 גרסה זו נמסרה ב-55 יח' (35 קרוס קאנטרי, 20 היברידי) ואם הייתה משווקת תחת אותו הדגם זו הייתה המשפחתית הגדולה היוקרתית הנמכרת בסגמנט.

1634328
צילום: יואל פלרמן

רכבי פנאי קטנים (B-SUV)
1. סיאט ארונה – 3,974 יח'
2. קיה סטוניק – 3,468 יח'
3. יונדאי קונה – 3,067 יח'
4. סקודה קאמיק – 2,509 יח' 
5. סוזוקי ויטארה – 2,196 יח'

סגמנט רכבי הפנאי הקטנים גדל מאוד ב-2020, ונראה שעשה זאת על חשבון שני סגמנטים – מחירם של הכלים בסגמנט מתחילים באזור מחירן של מכוניות הסופרמיני ומסתיים במחירים מקבילים לשל המשפחתית המסורתית. תנוחת הישיבה הגבוהה, המבנה הפרקטי והמופע האופנתי כמו גם המבחר שגדל ממש במהלך השנה עושים את שלהם.

לפני שעוברים למנצחים הגדולים נציין שני דברים. ניסאן ג'וק, שהיה המייסד של סגמנט זה בעידן הנוכחי, נדחק לאחור עם 537 יח' בלבד שנמסרו למרות שהגיע בדור חדש ומשופר. סוזוקי ג'ימני, רכב שטח של ממש, כמעט והכפיל את המסירות ביחס לשנה שעברה עם 517 יח' שנמסרו, מתוכן 119 יח' עם תיבה ידנית.

השנה ארונה מתמקם ראשון (שני ב-2019) ומחליף את סטוניק של קיה שלאחרונה נחת בגרסה מחודשת וחלשה יותר (100 כ"ס). יונדאי קונה, לא מעט בזכות הגרסה ההיברידית החדשה ממנה נמסרו 1,259 יח', עלה למקום השלישי. קאמיק המבטיח של סקודה התמקם במקום הרביעי, על חשבון ויטארה שירד למקום החמישי.

שוות אזכור. סוזוקי קרוסאובר (1,950 יח'), MG ZS (עם 1,461 יח', מזה 688 יח' חשמלי), פיג'ו 2008 (1,244 יח', מזה 32 יח' חשמלי), יונדאי וניו (1,205 יח'), הונדה HR-V (עם 808 יח'), פולקסווגן טי-קרוס (726 יח'), ניסאן ג'וק (537 יח'), סוזוקי ג'ימני (517 יח'), אודי Q2 (עם 461 יח'), מאזדה CX-3 (עם 289 יח'), שברולט טראקס (201 יח'), אופל קרוסלנד X (עם 180 יח'), סיטרואן C3 איירקרוס (167 יח'), GAC GE3 (עם 154 יח'), ג'יפ רנגייד (38 יח'), DS3 קרוסבק (36 יח'), רנו קפצ'ור (10 יח'), פיאט 500X (עם 1 יח').

1629353
צילום: איתמר רותם

רכבי פנאי קומפקטיים (C-SUV)
1. קיה נירו – 5,752 יח'
2. טויוטה ראב 4 – 5,200 יח'
3. קיה ספורטאז' – 4,924 יח'
4. יונדאי טוסון – 4,807 יח'
5. מיצובישי אאוטלנדר – 4,750 יח'

שנה שלישית ברציפות שסגמנט זה הוא הגדול והדומיננטי ביותר בשוק הרכב הישראלי. השנה קרו מספר תהליכים מעניינים: בעבר התרגלנו לראות רכבי פנאי קומפקטיים בגרסאות מוזלות (ספורטאז', למשל), אולם השנה נוספו להיצע מגוון רחב של רכבי פנאי קומפקטיים מעט יותר קטנים מהמוכר (אקסיד, למשל) ומחירם של רכבי הפנאי הקומפקטיים ה"מסורתיים" טיפס מעט מעלה. לא מעט מותגים משחקים על מגרש הפנאי הקומפקטי עם מספר דגמים (טויוטה, מאזדה, מיצובישי, קיה ועוד). כתוצאה מכך, ומהקיטון הכללי בשוק, מרבית הדגמים מסרו פחות מאשר בשנה שעברה ובכל מקרה הפיזור יותר אחיד.

נירו שומר על מקומו בראש הטבלה, למרות מספר מסירות נמוך משמעותית. מעניין לציין כי 1,167 יח' ממנו נמסרו בגרסתו ההיברידית-נטענת – מה שהופך נירו לא רק לרכב הפנאי הקומפקטי הנמכר בישראל אלא גם לרכב ההיברידי-נטען הנמכר בישראל 2020. אחריו נמצא אאוטולנדר עם 509 מסירות מהגרסה הנטענת ו-4,750 יח' בכלל (מקום חמישי).

טויוטה ראב 4 היקר מטפס למקום השני, הנטייה גם כאן לצד ההיברידי, אבל ישנה נוכחות נאה של גרסת הבנזין (749 יח'). את הרשימה משלימים הצמד הקוריאנית ספורטאז' (שלישי) וטוסון (רביעי) כאשר ספורטאז' נמכר בעיקר בגרסאות הטורבו בנזין ודיזל, בעוד בטוסון ישנה העדפה למנוע ה-2.0 ל' האטמוספרי. מעניין לעקוב אחר טוסון החדש שצפוי להגיע השנה.

שווים אזכור. טויוטה C-HR (עם 3,766 יח'), מאזדה CX-5 (עם 3,282 יח'), ניסאן קשקאי (3,177 יח'), מיצובישי ASX (עם 2,873 יח'), פיג'ו 3008 (עם 2,863 יח'), סקודה קארוק (2,739 יח'), ניסאן אקס טרייל (2,277 יח'), סובארו XV (עם 1,927 יח'), סיאט אטקה (1,906 יח', מזה 91 יח' קופרה), מאזדה CX-30 (עם 1,771 יח'), סובארו פורסטר (1,674 יח'), מיצובישי אקליפס קרוס (1,447 יח'), שברולט אקווינוקס (1,249 יח'), סיטרואן C5 איירקרוס (1,088 יח'), קיה אקסיד (1,082 יח'), פולקסווגן טיגואן (662 יח'), וולוו XC40 (עם 656 יח'), דאצ'יה דאסטר (656 יח'), קיה סלטוס (634 יח'), אודי Q3 (עם 612 יח'), לקסוס NX (עם 510 יח'), אופל גרנדלנד X (עם 494 יח'), לקסוס UX (עם 357 יח'), קאדילק XT4 (עם 317 יח'), ב.מ.וו X1 (עם 310 יח'), הונדה CR-V (עם 292 יח'), רנו קדג'אר (274 יח'), פורד קוגה (241 יח'), מרצדס GLA (עם 239 יח'), רנו קוליאוס (202 יח'), ריינג' רובר איווק (118 יח'), DS7 קרוסבק (92 יח'), ג'יפ קומפאס (83 יח'), ב.מ.וו X2 (עם 82 יח'), מיני קאנטרימן (62 יח'), יגואר E-PACE (עם 40 יח'), סאנגיונג קוראנדו (32 יח'), שברולט טריילבלייזר (18 יח'), לנד רובר דיסקברי ספורט (14 יח'), מרצדס GLB (עם 12 יח').

1625257
צילום: איתמר רותם

רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים (C-SUV)
1. וולוו XC40 – עם 656 יח'
2. אודי Q3 – עם 612 יח'
3. לקסוס NX – עם 510 יח'

בסגמנט הפנאי-קומפקטי-יוקרתי הייתה שנה עמוסה למדי. לא מעט מהמתמודדים חודשו או הגיעו בדור חדש לגמרי בשנה שלפני כן ונהנו השנה משנה ראשונה מלאה. בראש הטבלה ניצב וולוו XC40 שגם היה המנצח שלנו במבחן ההשוואתי שערכנו לו ולמתחרים הבולטים סגמנט.

מעט אחריו נמצא אודי Q3 שהגיע לכאן בדור חדש לגמרי. מדובר באופן מסורתי מאחד מהכלים הפופולריים בסגמנט, לא מפתיע לאור כך שהוא היה מבין הראשונים. במקום השלישי ניצב לקסוס NX, למרות שמדובר ברכב וותיק למדי, המימדים הנדיבים יחסית ומערכות ההנעה המוצלחות עושות את שלהן.

1631704
צילום: איתמר רותם

רכבי פנאי בינוניים (D-SUV)
1. סקודה קודיאק – 4,956 יח'
2. וולוו XC60 – עם 511 יח' (מזה, 321 יח' היברידי-נטען)
3. פיג'ו 5008 – 415 יח'
4. קיה סורנטו – 327 יח'
5. יונדאי סנטה פה – 315 יח'

סגמנט רכבי הפנאי הבינוניים צמח השנה ולא במעט. כמו בשנה שעברה, גם השנה מוביל אותו סקודה קודיאק ששבר את שיא המכירות של עצמו עם קרוב ל-5,000 יחידות. כמחצית מתוכן של הגרסאות ורמות הגימור היקרות במבחר. אחריו בתחום העממי נמצאים לפי הסדר פיג'ו 5008, קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה שספגו כולם ירידה משמעותית בהיקף המסירות השנה. פורד אדג' (143 יח') ירד מעט בהשוואה לשנה שעבר ואילו בלייזר המתחרה יותר מריבע את מכירותיו (222 יח'). אאוטבק סוגר את התחום העממי של הסגמנט (35 יח').

בצד היוקרתי של הסגמנט מתייצב בראש וולוו XC60, והוא גם הרכב השני הנמכר בסגמנט בדירוג הכללי. אחריו לפי הסדר ישנם החשודים הרגילים: אודי Q5 (עם 315 יח'), מרצדס GLC (עם 300 יח'), לקסוס RX (עם 255 יח') ועוד. מעניין לציין את אלפא רומיאו סטלביו (160 יח') שנמסר בהיקף כפול משנה שעברה והרבה יותר מג'וליה וגם את וולוו V60 קרוס קאונטרי בעל המבנה הלא שגרתי שמצא 35 בתים.

שווים אזכור. אודי Q5 (עם 315 יח'), מרצדס GLC (עם 300 יח'), לקסוס RX (עם 255 יח'), שברולט בלייזר (222 יח'), ב.מ.וו X4 (עם 170 יח'), אלפא רומיאו סטלביו (160 יח'), ב.מ.וו X3 (עם 156 יח'), פורד אדג' (143 יח'), קאדילק XT5 (עם 101 יח'), יגואר F-PACE (עם 59 יח'), ג'יפ צ'ירוקי (50 יח'), סובארו אאוטבק (35 יח'), וולוו V60 קרוס קאנטרי (35 יח'), אינפיניטי QX60 (עם 27 יח'), פורשה מקאן (20 יח'), מזראטי לבנטה (20 יח'), לנד רובר ולאר (8 יח'), מרצדס EQC (עם 6 יח').

1589951
צילום: תומר פדר

רכבי פנאי בינוניים יוקרתיים (D-SUV)
1. וולוו XC60 – עם 511 יח' 
2. אודי Q5 – עם 315 יח'
3.  מרצדס GLC – עם 300 יח'

וולוו XC60 ממשיך להוביל את סגמנט הפנאי הבינוניים בתחום היוקרה. הוא פופולרי במיוחד בגרסת הפלאג-אין ההיברידית, אך לא מעט יחידות מגרסת ה-T4 המוזלת נמסרו השנה. אודי Q5 נמצא במקום השני עם מספר מסירות נמוך משמעותית ביחס לשנה שעברה, נראה אם מתיחת הפנים שעבר הדגם תשפר את מצבו. מרצדס GLC סוגר את הפודיום.

1616374
צילום: יואל פלרמן

רכבי פנאי גדולים יוקרתיים ועממיים (E-SUV)
1. טויוטה לנד קרוזר – 1,113 יח'
2. ג'יפ גרנד צ'ירוקי – 704 יח'
3. שברולט טראוורס – 459 יח'
4. ג'יפ רנגלר – 426 יח'
5. מרצדס GLE – עם 354 יח'

סגמנט זה מאגד בתוכו רכבי פנאי רכים, כלים לטיולי שטח ורכבי שטח אמיתיים וקשוחים ממותגים עממיים ויוקרתיים. בראש הטבלה עומד, כמו מה שנראה מאז ומתמיד, לנד קרוזר של טויוטה עם מספר מסירות מעט נמוך מבשנה שעברה אך דומה לירידה הכללית בשוק. סאנגיונג רקסטון שמציע רעיון דומה משתרך הרחק מאחור ומסתפק בכעשירית מהיקף המסירות של הטויוטה (115 יח').

בהמשך, בצד העממי יותר של הסגמנט נמצא טראוורס שנמצא הרחק לפני המתמודד הישיר מבית פורד (אקספלורר, 159 יח'). מעניין לראות איך תשפיע הכניסה של גרסאות נוספות של אקספלורר, כמו גם מתמודדים חדשים לגמרי מהמזרח – פליסייד (לא נרשם) ואיבולטיס (10 יח') שהגיעו ממש בסוף השנה.

את התחום היוקרתי מוביל כאמור ג'יפ גרנד צ'ירוקי למרות שהוא נמצא כאן לא מעט שנים. אחריו ישנו מרצדס GLE החדש וקרוב אליו המתמודד החשמלי של אודי, ה-e-tron (עם 315 יח'). בהמשך נמצא ריינג' רובר (הרוב PHEV), ב.מ.וו X5, אודי Q7 ואחרים. רכבי הפנאי הממש גדולים והממש ממש יקרים נמסרים הרבה פחות – 10 יח' מ-X7, מרצדס GLS עם 9 יח' ובנטלי בנטיאגה עם 7 יח'.

שלושה רכבי שטח של ממש נמצאים כאן, כולם הרוויחו מעמד אייקוני בקרב הקהל. ג'יפ רנגלר נמסר בהיקף שמספיק לו כדי להתמקם במקום הרביעי בדירוג הכללי, והוא הרבה יותר נפוץ מהשניים הבאים שנזכיר. לנד רובר דיפנדר החדש שחזר אלינו השנה הספיק למצוא 63 בתים. הבא הוא מרצדס G קלאס החדש ממנו נמסרו 29 יח' השנה – 14 מתוכן הן של גרסת הבנזין ועוד 9 נוספות עם תגי AMG חגיגיים.

שווים אזכור. אודי e-tron (עם 315 יח'), ריינג' רובר (278 יח'), ב.מ.וו X5 (עם 186 יח', מזה 143 יח' PHEV), אודי Q7 (עם 162 יח'), פורד אקספלורר (159 יח'), וולוו XC90 (עם 130 יח'), סאנגיונג רקסטון (115 יח'), ב.מ.וו X6 (עם 103 יח'), אודי Q8 (עם 88 יח'), לנד רובר דיפנדר (63 יח'), יגואר I-PACE (עם 61 יח'), פורשה קאיין (33 יח'), קאדילק XT6 (עם 29 יח'), מרצדס G קלאס (29 יח'), פולקסווגן טוארג (19 יח'), ב.מ.וו X7 (עם 10 יח'), סובארו אבולטיס (10 יח'), מרצדס GLS (עם 9 יח'), לנד רובר דיסקברי (9 יח'), בנטלי בנטיאגה (7 יח'), ג'נסיס GV80 (יחידה אחת).

1621254
צילום: בן חסון

מיניוואנים
1. טויוטה פריוס פלוס – 878 יח'
2. סיטרואן C4 ספייסטורר – 521 יח'
3. קיה קרניבל – 328 יח'
4. רנו גרנד סניק – 194 יח'
5. דאצ'יה לודג'י – 172 יח'
6. קרייזלר פסיפיקה – 125 יח'

שישה כלים בלבד, מסגמנטים שונים ומגוונים, מהווים את כל המיניוואנים בישראל 2020 ומייצגים רעיון הולך ונעלם. פריוס פלוס ממשיך להוביל את הטבלה, כאשר השנה מתמקם במקום השני הספייסטורר של סיטרואן (בגרסאות 5 ו-7 מק'). קרניבל שנמצא לפני החלפה במקום השלישי, גרנד סניק החדש שנחת ממש בסוף השנה שעברה רביעי ואחריו לודג'י ופסיפיקה סוגרים את הרשימה. סיאט אלהמברה נמסר ב-3 יחידות לפני ששיווקו הופסק וגם יחידה אחת של מרצדס B קלאס שנמכר לענף המוניות עלתה לכביש בתור רכב פרטי.

ממש כמו בשנה שעברה, כל המיניוואנים כולם, כלים שייעודם שימושיות והגיון, נמכרו פחות מאשר דגם אחד של רכב פנאי המוצע גם עם שבעה מושבים (ניסאן אקס טרייל), וזה אפילו לא הרכב הנמכר מסוגו.

1623562
צילום: עמית אגרונוב

מסחריות קטנות
1. סיטרואן ברלינגו – 2,869 יח'
2. רנו קנגו – 511 יח'
3. פולקסווגן קאדי – 357 יח'
4. דאצ'יה דוקר – 237 יח'
5. אופל קומבו – 136 יח'
6. פיאט דובלו – 134 יח'

סיטרואן ברלינגו ממשיך להוביל את סגמנט המסחריות הקטנות ובפער ניכר מהבא אחריו – רנו קנגו – שמסירותיו נחתכו בכ-50%. המשך הרשימה די דומה לשנה שעברה למעט מתמודד חדש שהופיע בזירה – אופל קומבו (חמישי) ואחד ששינה גישה – ניסאן NV שמוצע כעת רק בגרסתו החשמלית ממנה נמסרו 14 עותקים. טויוטה סיטי, עוד אח תאום לברלינגו, נמסר במספרים נמוכים: 28 יח'.

אמרנו מסחריות קטנות, אבל כמה מילים על אחיותיהן הגדולות יותר: פולקסווגן טרנספורטר הוא הנמכר ביותר עם 630 יח' שנמסרו (מתוכן 1 של קליפורניה). פיאט דוקאטו אחריו עם 539 יח' ובהמשך ישנם סיטרואן ג'אמפי (384 יח'), רנו מאסטר (353 יח'), מרצדס ספרינטר (282 יח'), פיג'ו בוקסר (267 יח'), מרצדס ויטו (214 יח'), רנו טראפיק (210 יח'), פורד טרנזיט (139 יח'), טויוטה פרואייס (132 יח'), פולקסווגן קראפטר (111 יח'), יונדאי H-1 (עם 101 יח'), יונדאי H350 (עם 72 יח'), קיה K2500 (עם 51 יח'), שברולט סוואנה (50 יח'), מקסוס V80 (עם 33 יח').

1637120
צילום: יואל פלרמן

טנדרים
1. טויוטה היילקס – 1,155 יח'
2. איסוזו דימקס – 884 יח'
3. מיצובישי טרייטון – 747 יח'
4. פולקסווגן אמארוק – 87 יח'
5. ניסאן נבארה – 2 יח'

מהפך רבותי. אחרי 15 שנות שלטון רצופות איסוזו דימקס מפנה את המקום הראשון על פודיום המסירות השנתי. זו הייתה שנה הדגם האחרונה של הדור יוצא והמאוד וותיק, מעניין לראות אם הדור החדש שהושק ממש לאחרונה יחזיר את הכתר לבית איסוזו. מי שנהנה מחולשת הדימקס הוא טויוטה היילקס שנמסר בהיקף דומה לשנה שעברה ועלה למקום הראשון, העובדה שהשנה החל שיווקו לאחר מתיחת פנים עם מגוון גרסאות רחב בוודאי עזרה. את השלישייה הפותחת סוגר טרייטון המחודש. במקרה של היילקס כמעט כל הדגמים נמסרו עם הנעה כפולה (48 הנעה אחורית), כאשר גם אצל איסוזו ומיצובישי הנטייה היא להנעה כפולה אך מובהקת פחות (606 ו-639 יח' בהתאמה). 

נזכיר גם את שלושת הענקים מאמריקה, משאיות לכל דבר (נדרש רישיון לרכב משא מעל 3.5 טון, C1) במבנה של טנדר "רגיל", ממדי ענק, מרחב פנים עצום, עושר ואבזור. שברולט סילברדו שהוחלף לאחרונה בדור חדש מוביל גם השנה ונמכר בהיקף גדול מאשר בעבר (961 יח' לעומת 750 יח'). ראם המשופר והמוצלח שומר על מקומו השני אך נמכר בהיקפים גדולים יותר (521 יח' לעומת 401 יח'). פורד נותר אחרון ונמסר בהיקף דומה לשנה שעברה עם 262 יח'.

1632153
צילום: יואל פלרמן

ספורטיביות
1. קופרה אטקה – 91 יח'
2. מיני קופר S – עם 88 יח'
3. סיאט לאון קופרה – 80 יח'
4. פולקסווגן גולף GTI – עם 76 יח'
5. ב.מ.וו סדרה 4 – 48 יח'

לראשונה בהיסטוריה, גרסה של רכב פנאי היא הנמכרת ביותר בתחום הספורטיבי. קופרה אטקה, הדגם הראשון של המותג הספרדי הצעיר, נמסר בכ-91 עותקים במהלך שנת 2020. אחריו נמצאת גרסת ה-S של מיני קופר (88 יח') ואז מגיע צמד האחיות לאון קופרה ופולקסווגן גולף GTI עם 80 ו-76 יח' בהתאמה. ב.מ.וו סדרה 4 סוגרת את החמישייה הפותחת עם 48 יח', מתוכן M4 אחת.

סובארו BRZ מיד אחריה עם 47 יח', מתוכן 39 עם תיבה ידנית. אחריה נמצאות מיני JCW (עם 35 יח'), ב.מ.וו סדרה 8 היוקרתית (32 יח'), אבארט' 500 (30 יח'), ב.מ.וו סדרה 2 (30 יח', מזה 11 יח' M2 ו-3 יח' CS) פורשה 718 בוקסטר (29 יח', מזה 10 ידניות) וב.מ.וו Z4 (עם 26 יח').

1604659
צילום: בני דויטש

עשרת הדגמים הנמכרים של מותגי היוקרה
1. ג'יפ גרנד צ'ירוקי – 704 יח'
2. וולוו XC40 – עם 656 יח'
3. אודי Q3 – עם 612 יח'
4. וולוו XC60 – עם 511 יח'
5. לקסוס NX – עם 510 יח'
6. אודי Q2 – עם 461 יח'
7. מרצדס CLA – עם 407 יח'
8. אודי A1 – עם 381 יח'
9. מרצדס C קלאס – 370 יח'
10. לקסוס UX – עם 357 יח'

בדומה לכלל השוק גם בתחום היוקרה חוו ירידה, אך פחות משל כלל השוק. וגם כאן רכבי הפנאי שולטים – 7 מתוך 10 הדגמים הנמכרים ביותר בתחום היוקרה הם מסוג זה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי מתמקם ראשון, מדיח את אודי A3 שהוחלפה בדור חדש בסוף השנה והודחה מהעשירייה (344 יח').

וולוו ממשיכה להפגין דומיננטיות עם שני רכבי פנאי שלה (XC40 ו-XC60), כאשר ביניהם מתברג Q3 החדש שהוסיף כ-50% למסירות ביחס לשנה שעברה. על אף גילו לקסוס NX נמכר מעט יותר מאשר בשנה שעברה ומתמקם חמישי. אודי Q2, שדגם מחודש שלו צפוי בקרוב, גם הוא הגדיל מעט את כוחו. מרצדס CLA המרהיבה מפתיעה ממש עם נתון של 407 יח' ואחריה אודי A1, מרצדס C קלאס ולקסוס UX.

1631099
צילום: מרצדס

מכוניות סלון (סגמנט E)
1. מרצדס E קלאס – 301 יח'
2. וולוו S90 – עם 245 יח'
3. ב.מ.וו סדרה 5 – 170 יח'

בסגמנט הפאר, ולמרות שהטבת המס קטנה השנה, הדומיננטיות של גרסאות ה-PHEV נותרה. בסלון מובילה מרצדס E קלאס (301 יח') ואחריה וולוו S90 (עם 245 יח'), ב.מ.וו סדרה 5 (170 יח'), לקסוס ES (עם 129 יח') ואודי A7 (עם 90 יח').

1600052
צילום: אילן קליין

מכוניות פאר
1. מרצדס S קלאס – 110 יח'
2. ב.מ.וו סדרה 7 – 82 יח'
3. פורשה פאנאמרה – 39 יח'

בסגמנט הפאר מובילה, כרגיל, מרצדס S קלאס (110 יח') למרות שזו הייתה השנה האחרונה של הדור היוצא. ב.מ.וו סדרה 7 אחריה (82 יח') ואת הפודיום סוגרת באופן מעט מפתיע פורשה פאנאמרה (39 יח'), וזו גם הפורשה הנמכרת בישראל. בהמשך ישנה אודי A8 (עם 28 יח') ולקסוס LS אחת (דגם מתוח פנים יגיע בקרוב).

1636241
צילום: יח"צ

דגמים חשמליים
1. MG ZS EV – עם 688 יח'
2. אודי e-tron – עם 315 יח'
3. GAC GE3 – עם 154 יח'
4. רנו זואי – 109 יח'
5. יגואר I-Pace – עם 61 יח'

שנת 2019 הייתה השנה שבה התחלנו להרגיש את השינוי ה"חשמלי", שנת 2020 היא המשך והאצת המגמה הזו. עדיין מדובר על חלק זעיר מאוד משוק הרכב הישראלי (0.7%) אך ב-2020 נמכרו כמעט פי שלושה מאשר ב-2019, וב-2021 צפוי מספר הדגמים החשמליים להיות מוכפל ביחס לזה שב-2020. ההערכות מדברות על כ-5000 יחידות; האם זה אכן יקרה?

MG ZS EV מסיים כשהוא בראש טבלת המסירות ה"חשמלית" ובפער גדול מהבא אחריו –e-tron (עם 315 יח') – שהוביל בשנה שעברה, וגם ביחס למתחרה הישיר ביותר שלו, שחקן חדש בעצמו – GAC GE3, עם 154 יח'. 

רנו זואי ויגואר I-PACE שמרו על מספר דומה לזה שהשיגו ב-2019, ניסאן ליף כמעט שילשה את מספר המסירות, בעוד מסירות יונדאי איוניק החשמלית נחתכו בחצי למרות שהגיע דגם מחודש ומשופר. פיג'ו 2008 בגרסה החשמלית עלה לכביש במספרים נאים (32 יח'), בטח בהתחשב בכך שהגיע רק בסוף השנה. מיני קופר SE החשמלית נמסרה ב-17 יח'.

שווים אזכור. ניסאן ליף (60 יח'), פיג'ו 2008 (32 יח'), יונדאי איוניק (29 יח'), מיני קופר SE (עם 17 יח'), פורשה טאייקאן (13 יח'), פיג'ו 208 (7 יח'), מרצדס EQC (עם 6 יח'), אופל קורסה (4 יח'), לקסוס UX (עם 4 יח'), ב.מ.וו i3 (עם 2 יח').

1634680
צילום: רונן טופלברג

מוניות
1. סקודה אוקטביה – 656 יח'
2. רנו מגאן – 299 יח'
3. מרצדס C קלאס – 266 יח'
4. סיטרואן C5 איירקרוס – 154 יח'
5. טויוטה קורולה – 138 יח'

על סיכום המסירות בתחום המוניות לפי מותגים תוכלו לקרוא כאן. דגם המונית הפופולרי ביותר בישראל 2020 היה, כמו בשנים עברו, סקודה אוקטביה ובפער של יותר מ-50% מהבאה אחריה – רנו מגאן. מרצדס C קלאס ממוקמת שלישית, אחריה מתמודד חדש מבית סיטרואן ואז טויוטה קורולה, ההיברידית היחידה בחמישיה הפותחת.

שווים אזכור. מרצדס E קלאס (131 יח'), סקודה סופרב (114 יח'), קיה אופטימה (100 יח'), סיטרואן C4 ספייסטורר (92 יח'), סקודה סקאלה (80 יח'), מרצדס B קלאס (55 יח'), רנו קדג'אר (45 יח'), סיטרואן ברלינגו (32 יח'), פיג'ו 2008 (29 יח'), דאצ'יה סנדרו (27 יח'), דאצ'יה דאסטר (19 יח'), סאנגיונג טיבולי (18 יח'), טויוטה פריוס (17 יח'), קיה סטוניק (17 יח'), קיה נירו (14 יח'), דאצ'יה לוגאן (8 יח'), פולקסווגן קאדי (6 יח'), סאנגיונג קוראנדו (4 יח'), סובארו פורסטר (1 יח'), סובארו XV (עם 1 יח'), הונדה CR-V (עם 1 יח'), מאזדה CX-5 (עם 1 יח'), דאצ'יה דוקר (1 יח'), אופל קומבו (1 יח'), טויוטה קאמרי (1 יח'), טויוטה יאריס (1 יח').

1621155
צילום: תומר פדר

קטגוריות
1. רכבי פנאי קומפקטיים (C-SUV) – עם 30.6%
2. משפחתיות קומפקטיות (C) – עם 18.8%
3. סופרמיני (B) – עם 12.75%
4. רכבי פנאי קטנים (B-SUV) – עם 11.7%
5. מיני (A) – עם 8.4%

התמונה הכללית דומה לזו של 2019, אבל המגמות שראינו בה התחזקו ב-2020. רכבי הפנאי הקומפקטיים בראש ומגדילים את כוחם היחסי, המשפחתיות מאבדות עוד ויורדות מתחת ל-19% נתח שוק. גם סגמנט הסופרמיני מצטמצם במעט, וסגמנט המיני צונח ל-8.4% בלבד. נראה שהמרוויחים הגדולים הם רכבי הפנאי הקטנים שנתח השוק שלהם גדל ב-25%. כלל רכבי הפנאי מהווים כמעט 49% משוק הרכב הישראלי ב-2020 (כ-45% בשנה שעברה).

עוד דברים ששווה לציין: סגמנט המשפחתיות הקטנות צמח ב-64% ביחס לשנה שעברה, סגמנט הפנאי הבינוני עלה ב-36%. סגמנט הסלון גדל ב-20%, זאת לעומת ירידה של כ-25% בסגמנט הפאר. הסגמנטים של רכבי פנאי גדולים, מסחריות קטנות וטנדרים ירדו בכ-10% כל אחד. 

שווים אזכור. פנאי בינוני (4.5%), משפחתיות קטנות (2.3%), משפחתיות גדולות (2.2%), מסחריות קטנות (2.2%), פנאי גדול (1.8%), מסחריות בינוניות (1.7%), טנדרים (1.3%), מיניוואנים (1%), סלון (0.48%), פאר (0.12%).

1634588
צילום: רונן טופלברג

ארצות ייצור
1. ד.קוריאה – 18.5%
2. יפן – 17.4%
3. טורקיה – 13.3%
4. צ'כיה – 11.7%
5. ספרד – 7.4%

התמונה הכללית ב-2020 דומה לזו שב-2019, כאשר רק דרום קוריאה ויפן מחליפות מקומות. כ-42.1% מכלי הרכב מגיעים אלינו מהמזרח הרחוק, כ-40.9% מגיעים אלינו ממדינות אירופה השונות. 

מדרום קוריאה (18.5%, מקום ראשון) מגיעים אלינו יונדאי איוניק, קונה, וניו כמו גם קיה נירו, סלטוס וסטוניק ואף שברולט ספארק וטרייל בלייזר. מיפן (17.4%, מקום שני) מגיעים אלינו טויוטה לנד קרוזר, פריוס וראב 4 וגם הונדה ג'אז ו-CR-V וסוזוקי סוויפט, איגניס וג'ימני כמו גם מרבית דגמי לקסוס, מיצובישי, מאזדה (ה-2 מגיעה דווקא מתאילנד), סובארו ועוד.

מטורקיה (13.3%, מקום שלישי) מגיעה אלינו טויוטה קורולה (גרסת הסדאן), המכונית הנמכרת בישראל וגם טויוטה C-HR. בנוסף מגיעות משם גם רנו קליאו ומגאן, יונדאי i10 ו-i20 וגם פיאט דובלו. 

מצ'כיה (11.7%, מקום רביעי) מגיעים אלינו כל דגמי סקודה וגם יונדאי טוסון ו-i30, טויוטה אייגו וקופרה אטקה, הדגם הספורטיבי הנמכר בישראל.

מספרד (7.4%, מקום חמישי) נשלחים אלינו פיג'ו 2008, אופל קומבו וקרוסלנד X, סיטרואן ברלינגו, קקטוס, C3 איירקרוס ו-C4 ספייסטורר וגם פולקסווגן פולו, רנו קפצ'ור ומגאן 5 דלתות, מרבית דגמי סיאט ועוד.

כמעט ונכנסו לחמישייה הפותחת: צרפת עם 5% (ניסאן מיקרה, טויוטה יאריס, פיג'ו 3008 ו-208, סיטרואן C5 איירקרוס ועוד), בריטניה עם 4% (הונדה סיוויק, טויוטה קורולה 5 דלתות, ניסאן קשקאי וג'וק, דגמי יגואר ולנד רובר ועוד), סלובקיה עם 3.8% (קיה סיד, אקסיד וספורטאז', סיטרואן C3, אודי Q7 ו-Q8 ועוד), תאילנד עם 3.6% (מרבית הטנדרים, מאזדה 2, מיצובישי אטראז' וספייס סטאר), גרמניה עם 3.5% (פולקסווגן גולף ופאסאט, אודי A3-A8 ו-Q2, מרבית דגמי מרצדס, חלק גדול דגמי ב.מ.וו, פורד פוקוס ועוד), הונגריה עם 2.4% (סוזוקי ויטארה וקרוסאובר, אודי Q3, מרצדס CLA ועוד), הודו עם 1.7% (סוזוקי באלנו, יונדאי אקסנט).

1635024
צילום: מערכת אוטו

יבואניות
1. כלמוביל – 21.7%
2. צ'מפיון מוטורס – 16.7%
3. יוניון מוטורס – 14.1%
4. טלקאר – 12%
5. קרסו מוטורס – 8%
6. דלק מוטורס – 6.1%
7. לובינסקי – 6%
8. מכשירי תנועה – 4.3%
9. UMI – עם 3.7%
10. מאיר – 2%

גם ב-2020 היבואנית הגדולה בישראל היא כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, מרצדס) עם נתח שוק גדול ממש במעט מזה של 2019. צ'מפיון מוטורס הגדילה את חלקה בעוגה (13.9% ב-2019) ועלתה למקום השני על חשבון יוניון מוטורס (14.8% ב-2019). טלקאר (רביעית) וקרסו (חמישית) מאבדות מעט מכוחן אך שומרות על מיקומן בטבלה (12.7% ו-9.3% ב-2019 בהתאמה). דלק מוטורס (שישי) ללא שינוי כלל, לובינסקי (שביעי) באותו המקום בטבלה אך הגדילה את כוחה במעט (5.7% ב-2019). מכשירי תנועה (שמיני) מצטמצמת מעט (4.9% ב-2019) בעוד UMI עולה (תשיעי, 3.2% ב-2019). מאיר שומרת על המקום העשירי אך נתח השוק שלה מצטמצם בכ-25% (ב-2019 עמד על 2.7%).