כלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל ב-2018 – לפי קטגוריות - אוטו

כלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל ב-2018 – לפי קטגוריות

בדקנו מי הם הדגמים הנמכרים ביותר מכל קטגוריה, מה הן הגרסאות המועדפות – ומהי ארץ הייצור הפופולרית ביותר. סיכום מסירות רכב 2018

סיכום המסירות של 2018, פרי עבודתו של איגוד יבואני הרכב המבוסס על נתוני אגף הרישוי, כולל פילוח מפורט לפי מספר מאפיינים גדול, ומגיע עד רמת פירוט של גרסאות ורמות גימור. 
בסקירה זו מובא פילוח דגמים לפי קטגוריה, לצד רקע על הדגמים הבולטים. ברשימה 14 קטגוריות, כשבכל קטגוריה מופיעים חמשת הדגמים הנמכרים ביותר; הרשימה כוללת רק את המותגים שמיובאים על-ידי היבואנים הרשמיים, ובסופה גם הדגמים המובילים בשוק המוניות (שיש להם רישום שונה), וארצות הייצור המובילות בשוק הישראלי.

1609320

___________________________________________________________________

עשרת הדגמים הנמכרים ביותר
1. יונדאי איוניק, 10,181 יח'
2. קיה ספורטאז', 10,048 יח'
3. קיה פיקנטו, 9011 יח'
4. טויוטה קורולה/אוריס, 8826 יח'
5. יונדאי טוסון, 8420 יח'
6. קיה נירו, 8344 יח'
7. יונדאי i10, עם 7784 יח'
8. סקודה אוקטביה, 6634 יח'
9. מיצובישי אאוטלנדר, 5385 יח'
10. טויוטה C-HR, עם 5349 יח'

לראשונה, יונדאי איוניק היא המכונית הנמכרת בישראל – ומיוחדת בכך שהיא לא רק משפחתית קומפקטית (ולא רכב פנאי, למשל) אלא בכך שמדובר בדגם היברידי. מתוך עשרת הדגמים, חמישה אלו דגמי פנאי קומפקטיים, שלוש משפחתיות קומפקטיות ושני דגמי מיני. מתוך עשרה דגמים, לארבעה מערכת הנעה היברידית או אפשרות לכזו.​

1609602


מיני
1. קיה פיקנטו, 9011 יח'
2. יונדאי i10, עם 7784 יח'
3. שברולט ספארק, 2328 יח'
4. סוזוקי סלריו, 916 יח'
5. פיאט 500, עם 448 יח'

ארבעת המקומות הראשונים בדגמי המיני דומה לזה אשתקד, אך היקף המסירות של הקטגוריה ירד. כבעבר, בולטת הדומיננטיות של צמד היצרנים הדרום-קוריאניים, כאשר הדגם שבמקום השני (יונדאי i10) נמכר בכמות גדולה פי שלושה ביחס למקום השלישי (שברולט ספארק), וזה שבמקום הראשון (קיה פיקנטו) נמכר פי ארבעה ממנו. 

מיקומה של פיאט 500 ברשימה (חמישית) מפתיע, בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית מאוד ישנה (2007) ולא זולה (באופן רשמי).

שלושת דגמי המיני הנמכרים ביותר נפוצים בעיקר עם המנועים היותר-גדולים וברמות האבזור הנמוכות, מתכון להצלחה בציי רכב. 

1609584


סופרמיני
1. ניסאן מיקרה, 5179 יח'
2. טויוטה יאריס, 4822 יח'
3. סיאט איביזה, 3837 יח'
4. מאזדה 2, 2931 יח'
5. הונדה ג'אז, 2606 יח'

דירוג הנמכרות בפלח הסופרמיני הפתיע, מכיוון שסיאט איביזה, המובילה בשנים האחרונות, ירדה למקום השלישי, ובמקום הראשון התייצבה ניסאן מיקרה הוותיקה (2010), שתומחרה באופן מושך,   בעיקר לציי רכב.

יאריס, למרות גילה (2011), שמרה על מיקומה, והיא מצליחה בעיקר בשוק הפרטי, והיא מועדפת  דווקא בגרסת הבנזין הרגילה (1.5 ליטר, 'סטייל') ולא בזו ההיברידית, שמחירה כמעט זהה.

הקפיצה הגדולה של השנה שייכת בתחום זה למאזדה2, שעלתה למקום הרביעי מהמקום העשירי לפני שנה.

1609598


משפחתיות קטנות
1. סקודה ראפיד, 3800 יח'
2. יונדאי i25, עם 3164 יח'
3. פיאט טיפו, 765 יח'
4. קיה ריו סדאן, 502 יח'
5. מיצובישי אטראז', 328 יח'

אין כמעט שינויים בין הדגמים הנמכרים בפלח המשפחתיות הקטנות, פרט להחלפת מקומות בין המקום הראשון לשני. שני הדגמים הראשונים נמכרים, כל אחד מהם, בהיקף הגדול פי שניים לערך מזה של שלושת הדגמים הבאים בתור. דגמים אלה נמכרים בעיקר לציי רכב, ובשנה הקרובה יקטן פלח זה כמעט כדי היעלמות; ייצור סקודה ראפיד ופיאט טיפו יופסק, לאחר ששיווקם של קיה ריו סדאן, סיאט טולדו ופיג'ו 301 הופסק כבר ב-2018.​

1609591


משפחתיות קומפקטיות
1. יונדאי איוניק, 10,181 יח'
2. טויוטה קורולה/אוריס, 8826 יח'
3. סקודה אוקטביה, 6634 יח'
4. רנו מגאן גרנד קופה, 4985 יח'
5. מאזדה 3, 4864 יח'

השנה, לראשונה, פלח שוק המשפחתיות הקומפקטיות אינו הגדול ביותר; במהלך 2018 נמכרו יותר דגמי פנאי קומפקטיים מאשר משפחתיות קומפקטיות. עם זאת, המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2018 הייתה משפחתית קומפקטית – יונדאי איוניק.

רוב הדגמים בקטגוריה פופולריים בעיקר בקרב ציי רכב, פרט למאזדה3 שפופולרית יותר בשוק הפרטי (רוב המסירות הן ברמת הגימור הגבוהה ביותר, 'פרמיום'). רנו מגאן/גרנד קופה היא המשפחתית היחידה בחמישייה המוצעת עם מנוע דיזל, ונתח המכירות של גרסה זו מגיע ל-90% מכלל מסירות הדגם.

1609587


משפחתיות גדולות
1. סקודה סופרב, 2323 יח'
2. יונדאי סונטה, 2088 יח'
3. מאזדה 6, 622 יח'
4. פולקסווגן פאסאט, 539 יח'
5. קיה אופטימה, 508 יח'

כמו בקטגוריות קודמות, גם כאן הדגמים הנמכרים ביותר השנה הם אלה שבלטו בשנה שעברה, גם כאן שולטות סקודה ויונדאי, והיקף המסירות קטן ביחס לזה של השנה שעברה. 

ב-2018 הייתה סקודה סופרב למשפחתית הגדולה המבוקשת – אבל בשונה מהשנה שעברה,  יונדאי סונטה נמכרה בהיקף דומה. גם השנה נשמר פער גדול בין השניים הראשונים ביחס לשלושה הבאים.

הגרסה הנמכרת ביותר של סופרב איננה הזולה ביותר בהיצע, אלא אחת שנמצאת באמצע הדרך - 1.8 ל' טורבו, ברמת הגימור 'סטייל'.

1609600


פנאי מיני/קטן
1. סוזוקי קרוסאובר, 4295 יח'
2. סיאט ארונה, 2287 יח'
3. סוזוקי איגניס, 2102 יח'
4. יונדאי קונה, 1648 יח'
5. סוזוקי ויטרה, 1618 יח'

מבין חמשת דגמי הפנאי הקטנים הנמכרים ביותר, שניים הם כאלו שהושקו ממש בתחילת 2018 – סיאט ארונה, יונדאי קונה; כל יתר הדגמים ותיקים – ושל סוזוקי.

עם השקתו, נשא ארונה בשורה בדמות תג מחיר נמוך מהמקובל, עבור רכב שהוא טוב מהמקובל, וזה נמכר בעיקר ברמת הגימור הבסיסית ('סטייל'). 

קונה נמצא בקצה השני של טווח המחירים, אבל הצליח בגלל שהוא מעוצב היטב, מאובזר ובעל המנוע החזק ביותר.

1609601


פנאי קומפקטי
1. קיה ספורטאז', 10,048 יח'
2. יונדאי טוסון, 8420 יח'
3. קיה נירו, 8344 יח'
4. מיצובישי אאוטלנדר, 5385 יח'
5. טויוטה C-HR, עם 5349 יח'

פלח דגמי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV) הוא פלח השוק הגדול ביותר בענף הרכב הישראלי ב-2018, עם נתח של כ-30%. מבין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל – חמישה מהם אלו דגמי פנאי, כולם קומפקטיים.

קיה ספורטאז' שולט בפלח השוק הזה – ובשוק הרכב כולו בכלל – מזה מספר שנים; הוא עשה זאת עם מנוע 1.6 ליטר ששיווקו מופסק כעת, תהליך דומה שעבר תאומו יונדאי טוסון שנשאר במקום השני.

מיצובישי אאוטלנדר הוותיק נמכר בעיקר בגרסת שבעה מקומות ישיבה, והשילוב של פנאי-יפני-שבעה מקומות סייע לו לרכוש את אהדת הקהל (בעיקר את זה של ציי הרכב). אאוטלנדר הוא גם הדגם הנמכר ביותר עם 7 מקומות ישיבה.

1609594


פנאי בינוני
1. סקודה קודיאק, 2499 יח'
2. קיה סורנטו, 929 יח'
3. פיג'ו 5008, עם 893 יח'
4. יונדאי סנטה פה, 258 יח'
5. פורד אדג', 187 יח'

פלח דגמי הפנאי הבינוניים (D-SUV) כולל מספר דגמים שאינם של מותגי יוקרה, ולכן רובם ברשימה זו. הדגם המבוקש ביותר, ובפער, הוא סקודה קודיאק, שהיקף המסירות שלו יותר מכפול ביחס לדגם השני.

לארבעת הדגמים המובילים יש שבעה מקומות ישיבה. בהמשך השנה יתרחב פלח זה עם סובארו אסנט (שבעה מקומות), סיאט טראקו (שבעה מקומות) ושברולט בלייזר (חמישה מקומות).

1609599


פנאי גדול
1. טויוטה לנד קרוזר, 1364 יח'
2. שברולט טראוורס, 703 יח'
3. ג'יפ גרנד צ'ירוקי, 435 יח'
4. פורד אקספלורר, 329 יח'
5. ג'יפ רנגלר, 266 יח'

גם פלח דגמי הפנאי הגדולים כולל מעט דגמים שאינם של מותגי יוקרה. מבין אלו, טויוטה לנד קרוזר ראשון, מסורת שנמשכת כבר 15 שנה, למרות שהוא אחד היקרים כאן, ובגלל שיש לו כישורי שטח מובהקים (וגם מעמד מיוחד).

הערות נוספות: הגרסה הנמכרת ביותר של שברולט טראוורס היא 4x4 הזולה ביותר (LT); הגרסה הנמכרת ביותר של ג'יפ גרנד צ'ירוקי היא הזולה ביותר (3.6 ל', 4x4, 'לרדו'); הגרסה הנמכרת ביותר של ג'יפ רנגלר (מהדור היוצא) היא היקרה ביותר, 'רוביקון' במרכב ארוך. 

1601892


מיניוואנים
1. סיטרואן C4 פיקאסו/ספייסטורר, 940 יח'
2. טויוטה ורסו, 845 יח'
3. טויוטה פריוס פלוס, 818 יח'
4. קיה קרניבל, 617 יח'
5. קיה קארנס, 425 יח'

היקף המסירות של סגמנט המיניוואנים קטן ביותר. המיניוואן הנמכר ביותר, סיטרואן C4 פיקאסו, נמסרו 940 יחידות, חמישית מזה של רכב הפנאי אאוטלנדר בגרסת 7 המקומות (4587 יח'); ניסאן X-טרייל (3486 יח'), שאינו בחמישייה הפותחת של דגמי הפנאי הקומפקטיים, נמסר בכמות קרובה לזו של כל חמשת המיניוואנים גם יחד (3645 יח').

אולי זו הסיבה שמתוך חמישה דגמים, שניים (טויוטה ורסו, קיה קארנס) אינם משווקים עוד בשל הפסקת הייצור, ולא הוצגו להם דגמים מחליפים.

1609585


מסחריות קטנות
1. סיטרואן ברלינגו, 3014 יח'
2. רנו קנגו, 1613 יח'
3. פולקסווגן קאדי, 722 יח'
4. פיאט דובלו, 592 יח'
5. ניסאן NV200, עם 316 יח'

סידור דומה לזה שבשנים עברו, פרט לניסאן NV200 שנכנס השנה לחמישייה. לכל דגם גרסה פופולרית: בברלינגו הזולה ביותר (דיזל, ידנית); בקנגו – גרסת טורבו בנזין עם תיבה אוטומטית; פולקסווגן קאדי מבוקש בדיזל-אוטומטית היקרה; פיאט דובלו מבוקש בדיזל ידנית בסיסית (1.3 ל').​

1609590


ספורטיביות
1. מיני קופר JCW/S עם 165 יח'
2. סיאט לאון קופרה, 153 יח'
3. אודי S3/RS3, עם 89 יח'
4. פולקסווגן גולף GTI, עם 88 יח'
5. סקודה אוקטביה RS, עם 80 יח'

הספורטיבית הנמכרת ב-2018 הייתה מיני קופר (גרסאות S ו-JCW), שהחזיקה בתואר הזה בשנה שעברה. למרות הייעוד/כוונות ספורטיביות, רוב הדגמים מצוידים בתיבה אוטומטית, ארבעה מתוך חמישה דגמים בחמישייה שייכים לקבוצת פולקסווגן.

בתחילת השנה הוזילה סובארו את BRZ, ומחירה הוא הנמוך ביותר בין דגמי ההנעה האחורית ומכל אחד מהדגמים בחמישייה הפותחת. 

1609593


טנדרים
1. איסוזו די-מקס, 1384 יח'
2. טויוטה היילקס, 1195 יח'
3. שברולט סילברדו, 915 יח'
4. מיצובישי טרייטון, 609 יח'
5. ראם 3500, עם 343 יח'

במקום הראשון, כבר 15 שנה, נמצא איסוזו די מקס, והגרסה הנמכרת ביותר שלו היא היקרה ביותר (LS, 4x4), וכך גם ביחס להיילקס שבמקום השני, הקרוב אליו גם בכמות המסירות.

הדגמים האמריקאיים – שמשקלם הכולל הוא לפחות 4.5 טון, לעומת משקל כולל של 3.5 טון לטנדרים היפנים האחרים – נמכרים היטב, וסילברדו נמכר יותר ממיצובישי טרייטון. פולקסווגן אמארוק המעודכן נמכר בכמות גדולה משמעותית (261 יח') ביחס לפיאט פולבק (53 יח') וניסאן נבארה (45 יח').

1609589


יוקרה
1. אודי A3, עם 715 יח'
2. אודי Q5, עם 620 יח'
3. אודי Q2, עם 586 יח'
4. ב.מ.וו סדרה 1, עם 578 יח'
5. אודי Q3, עם 577 יח'

מתוך חמשת הדגמים הראשונים של מותגי יוקרה, ארבעה הם של אודי. הדגם הנמכר ביותר – A3 הקומפקטית – מבוקש בעיקר בגרסתו ההיברידית שלו (31% מהמכירות); הגרסאות ההיברידיות הן הנמכרות בכל אחד מהדגמים בהם הן מוצעים: ממרצדס (C קלאס, 45%) ועד ב.מ.וו (סדרה 3) ופורשה (פאנאמרה) – בהן נתח השוק של גרסאות אלו מגיע ל-96%. עם זאת, יצוין כי לארבעה מתוך חמשת הדגמים המובילים אין מערכת הנעה היברידית. 

1595318


מוניות
1. סקודה אוקטביה, 1132 יח'
2. מרצדס C קלאס, 317 יח'
3. רנו גרנד קופה/פלואנס, 306 יח'
4. סיטרואן C4 פיקאסו, 274 יח'
5. דאצ'יה דאסטר, 210 יח'

בנוסף לדומיננטיות שלה בשני פלחי שוק אחרים (משפחתיות קומפקטיות, ספורטיביות), סקודה אוקטביה שולטת בשוק המוניות – עם נתח של כשליש(!) מכלל מסירות המוניות בישראל ב-2018. אחריה, בפער, נמצאת מרצדס, ואילו היקף השוק של קיה – שחקנית חזקה בשוק המוניות בשנים האחרונות – היה 11.8% בלבד; יצוין כי שיווקם של סיד, פורטה וקארנס, שהיו פופולריים בשוק זה, הופסק.

חמש המוניות הפופולריות ב-2018 מצוידות במנועי דיזל, ולא במערכת הנעה היברידית (כמו בדגמי טויוטה – יאריס, אוריס, פריוס – ובקיה אופטימה).

1609604

___________________________________________________________________

חמש ארצות הייצור הפופולריות
1. דרום קוריאה – 17.6%
2. יפן – 16.5%
3. טורקיה – 11.9%
4. צ'כיה – 11.5%
5. ספרד – 6.5%

מדרום קוריאה (מקום ראשון) מגיעים אלינו, בין היתר, איוניק, קונה, סונטה, סנטה פה, i25, אלנטרה; קיה פיקנטו, נירו, סורנטו, פורטה, סטוניק. מדרום קוריאה מגיעים גם דגמי סאנגיונג ודגמים מסוימים של שברולט (בעיקר ספארק, טראקס) ואופל (מוקה, תאום של טראקס). 

במקום השני יפן, ואין לכך קשר לדגמים המובילים – טויוטה קורולה ו-C-HR מגיעים לישראל מטורקיה (מקום שלישי) ואוריס מבריטניה. למעשה, הרכב היפני ה'אמיתי' היחיד ברשימה הוא מיצובישי אאוטלנדר.

מצ'כיה (מקום רביעי) מגיעים כמובן דגמי סקודה (רובם: אוקטביה, קודיאק, רפיד, סופרב), אבל גם יונדאי טוסון (קיה ספורטאז' מגיע מסלובקיה).

במקום החמישי, ובפער גדול מהרביעי, נמצאת ספרד. מספרד מגיעים אלינו ארונה ואיביזה, לצד דגמים שונים של פורד (קוגה), סיטרואן (ברלינגו, C4 פיקסו), אודי (Q3) ועוד.

1597850
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. מי היה מאמין שנראה את סוזוקי כל כך הרבה בטבלאות פה

    טום 11 ינואר 2019, 02:14